Gemeente Arnhem

Openbare orde en veiligheidsadviseur

Gemeente Arnhem

De opdracht­omschrijving

Achtergrond 
De burgemeester van de gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente. Hiervoor worden diverse bevoegdheden ingezet, waaronder het verlenen van speelgelegenheden, het organiseren van evenementen (zoals de voetbalwedstrijden van Vitesse), en het inzetten van cameratoezicht. Ter ondersteuning van deze taken zijn wij op zoek naar een ervaren Openbare Orde en Veiligheidsadviseur
​​​​​
Opdrachtomschrijving
Deze functie betreft een strategische en operationele rol binnen het team Openbare Orde en Veiligheid van de gemeente, met een focus op het ontwikkelen en uitvoeren van beleid en het adviseren van de burgemeester op het gebied van openbare orde, veiligheid en cameratoezicht.



Verantwoordelijkheden en op te leveren resultaten

Voetbalveiligheid en -advisering

  • Voorzitterschap van het Voetbalveiligheidsoverleg.
  • Coördineren van afstemming tussen het Openbaar Ministerie (OM), politie, Vitesse en mobiliteit bij actuele veiligheidskwesties.
  • Inzet bij risicowedstrijden, inclusief operationele overleggen en het bijwonen van risicowedstrijden.
  • Adviseren over de inzet van veiligheidsmaatregelen en het opvolgen van landelijke trends en ontwikkelingen op het gebied van voetbalveiligheid.
  • Adviseren van Vitesse m.b.t. subsidies en inzet van veiligheidspersoneel.


Cameratoezicht op basis van Artikel 151c Gemeentewet

  • Verantwoordelijkheid voor het cameratoezicht binnen de gemeente, inclusief dossierbeheer en cameraplaatsingen (tijdelijk en structureel).
  • Het opstellen van een plan voor het inrichten van cameragebieden, met focus op stedelijke ontwikkelingen.
  • Uitvoering van de evaluatie van het cameratoezicht uit 2023 en opvolgen van technische opdrachten en beleidsaanpassingen richting de staf.
  • Evaluatie van de Centrale Meldkamer Apeldoorn en zorgen voor een gestructureerde werkwijze bij de uitvoering van cameratoezicht.


Beleidsontwikkeling en advisering

  • Het opstellen of actualiseren van beleid inzake speelautomaten, vergunningen en weigeringsgronden.
  • Het ontwikkelen van beleid voor de bestuursrechtelijke aanpak van explosieven en vuurwerk bij woningen en bedrijfspanden.
  • Het (laten) actualiseren van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
  • Het organiseren van informatie-uitwisseling tussen diverse gemeentelijke afdelingen zoals Vergunningen & Handhaving, Economische Zaken, Juridische Zaken en Veiligheid.
  • Adviseren van de burgemeester over thema’s zoals horeca, voetbal, demonstraties, evenementen en overige veiligheidsthema’s.


Verantwoordelijkheden

  • Het beleidsmatig op orde stellen van de speelautomatenverordening, cameratoezicht en de bestuursrechtelijke aanpak van explosieven en vuurwerk.
  • Het opstellen van integraal beleid in samenwerking met relevante afdelingen.
  • Het (laten) wijzigen van de APV waar nodig.
  • Het verbeteren van de processen rond de aanvraag en handhaving van vergunningen voor kansspelen.
  • Versterken van de samenwerking tussen interne en externe partijen.
  • Ondersteunen bij advisering binnen het team voor andere onderwerpen betreffende openbare orde en veiligheid.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
  • Eis 2. De kandidaat beschikt aantoonbaar over Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid met oa veiligheid vraagstukken en het coördineren van complexe integrale projecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 6 januari 2025 tot en met 6 januari 2026 voor minimaal 20 en maximaal 24 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op fysiek op locatie op 18 december tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar een afgerond diploma in bestuurskunde, bestuursrecht en of criminologie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het motiveren van medewerkers. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
  • Wens 5. Vereiste competenties en vaardigheden: Bestuurssensitiviteit Besluiten nemen Durf Deze competenties zijn terug te vinden in de Competentiegids van het Rijk; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.
  • Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de veiligheidsketen, openbare orde en veiligheid en relevante wetgeving (zoals de APV en gemeentewet). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
  • Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring opgedaan in een vergelijkbare rol met burgemeesters bevoegdheden. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox