Gemeente Steenbergen

Opdracht handhaving en bezwaar

Gemeente Steenbergen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Steenbergen gaat in 2025 intensiever controleren op de naleving van de regels vanuit het tijdelijke omgevingsplan. Met name op het gebied van de gebruiksvoorschriften die gelden voor bewoning. De opdracht gaat over de afhandeling van het bestuursrechtelijke handhavingstraject inclusief de hieraan gekoppelde bezwaar,- en beroepsprocedure. Doel is dat je de handhavingstrajecten succesvol afrond en daaraan gekoppeld, de overtreding wordt beëindigd.

(Complexe) bezwaar- en beroepsprocedures
Er lopen een aantal (complexe) bezwaar- en beroepsprocedures naar aanleiding van de besluiten die zijn genomen door de gemeente op aanvragen om vergunningen. De opdracht is om deze, en nieuwe procedures, te begeleiden en af positief af te ronden waarbij het bestreden besluit in stand blijft.

Wet goed verhuurderschap
Sinds 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap van kracht. De wet geeft duidelijkheid aan verhuurders en verhuurbemiddelaars en biedt huurders bescherming: wat mag en wat mag niet? De gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoer. Ondanks dat de wet al een tijdje in werking is, moet de wet nog worden verankerd in de gemeentelijke organisatie. Op basis van de het wettelijk kader zorg je voor implementatie en borgen en daarbij betrek je de al opgedane ervaringen. Ook inkomende meldingen handel je af.

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Kies bij het aanbieden bij type medewerker ‘flexmedewerker’ en bij contracttype ‘detachering’. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan).
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een juridische richting. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Omgevingswet, de hieraan verwante wet- en regelgeving en bestuursrecht. Dit moet blijken uit het CV

De Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Proactief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als jurist handhaving en ervaring met bezwaar en beroepsprocedures omgevingsrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 juni 2025 om 12:55
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox