Rijksvastgoedbedrijf

Objectmanager

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als vastgoedmanager ben je als onderhoudsdeskundige werkzaam op het snijvlak van onderhoudsmanagement/vastgoedmanagement en contractmanagement. Je hebt een dynamische opdracht, die technische, juridische en bedrijfskundige componenten bevat. Je vertegenwoordigt de directie Vastgoedbeheer en bent het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van de objecten die aan jou zijn toegewezen.

Het is jouw verantwoordelijkheid om deze objecten minimaal in conditie 3 te houden of te krijgen binnen de gestelde organisatorische kaders. Jij maakt de uitvoering van het dagelijks- en planmatig onderhoud mogelijk en controleert of het geleverde werk overeenkomt met de gestelde (prestatie-) eisen. In samenwerking met de assetmanager en een instandhoudingsadviseur lever je input voor het opstellen, verkrijgen en monitoren van de benodigde onderhouds- en investeringsbudgetten. Met jouw kennis van het object en met het analyseren van de storingspatronen weet jij de juiste prioriteiten te stellen en de technische- en politieke afbreukrisico’s juist in te schatten. Ook ben je er verantwoordelijk voor dat jouw objecten en je leveranciers aantoonbaar voldoen aan wet- en regelgeving. Je moet kennis hebben van alle gangbare regelgeving en op de hoogte blijven van wijzigingen in wet- en regelgeving.

Je bent in staat om kleine projecten te leiden en hebt ervaring met het aanspreken van aannemers op het nakomen van hun verplichtingen. Je kan gebruik maken van de expertise in de organisatie van opdrachtgever en externe deskundigen. Het planmatig (vervangings-) onderhoud wordt soms door jou, maar voornamelijk door projectleiders uitgevoerd.

Taken/verantwoordelijkheden

Je bent eerste aanspreekpunt vanuit het Rijksvastgoedbedrijf voor de gebruiker en hebt daarmee een belangrijke rol in het relatiemanagement. Je benoemt zorgen en ontevredenheid bij gebruikers en escaleert deze tijdig naar je direct leidinggevende. Je werkveld is op uitvoerend/tactisch niveau.

Je bewaakt een juiste toepassing van de afspraken gemaakt in de rijkshuisvestingstelsels.

Je hebt regulier overleg met leveranciers en gebruikers om de werkzaamheden in de gebouwen goed op elkaar af te stemmen. Je bewaakt de uitvoering van beheer en onderhoud binnen de randvoorwaarden die vastgelegd zijn in de overeenkomsten en signaleert knelpunten naar de contractbeheerder.

Je geeft voor een deel van de werkzaamheden zelf opdracht, bewaakt de doorlooptijd, zorgt voor een juiste en volledige administratie en geeft prestatieverklaring af. Daarin word je ondersteund door een projectassistent.

Je houdt de hoofdlijnen van technische vraagstukken in de gaten en vormt een oordeel over de door de leverancier voorgestelde oplossing. Je wordt hierin ondersteund door technisch collega’s binnen en buiten de afdeling. Je weet waar je vraagstukken kunt neerleggen.

Je stelt samen met technische collega’s en de assetmanager de meerjarenonderhoudsplannen voor je panden op. Jij brengt hierin je specifieke pandkennis en je kent de visie en wensen van je klanten.

Je vult mogelijk het projectmanagement op kleiner vervangingsonderhoud of klantwensen in.

Je bent continu alert op wet- en regelgeving en in het bijzonder relaties van de werkzaamheden met de lopende aspectprogramma’s, als asbest, brandveiligheid, veilig werken op hoogte.

Je werkt in een politieke omgeving, bent je bewust van de diverse belangen, kan tegenstellingen benoemen en weet daarin tot een oplossing te komen.

Je signaleert tijdig tekortkomingen of risico’s, opdat we in een escalatieproces oplossingen kunnen vinden.

Meest essentiële competenties

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen. Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het RVB en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent proactief en organisatie-sensitief. Je hebt ervaring in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 07: De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • Eis 09: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis 01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau aangetoond door minimaal 2 jaar werkervaring met soortgelijke opdrachten. Toelichting: Adhv de CV van de kandidaat moet naar voren komen of de kandidaat voldoende werkervaring heeft op basis van uitgevoerde functies waarbij je een WO werk- en denkniveau mag verwachten.
  • Eis 04: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.
  • Eis 05: Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 110,35 all in. Toelichting: Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur en -kosten voor woon-werkverkeer niet door de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking komt. Verzoek: Vanwege de objectieve beoordeling die door de beoordelingscommissie van het Rijkvastgoedbedrijf wordt uitgevoerd, verzoeken wij u om het tarief bij de aanbieding te vermelden in Nétive Job, maar niet te noemen in de aanbiedingsformat die als bijlage wordt toegevoegd.
  • Eis 06: Benoem duidelijk in het CV bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4. De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op een los document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden. Toelichting: De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Toelichting eisen: De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Toelichting wensen: De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.
  • Eis 02: De aangeboden kandidaat beschikt over 2 jaar werkervaring als objectmanager / vastgoedbeheerder voor een (semi-) publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten: • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan loods, fabriekshal of woningbouw; • Ervaring met de technische en financiële aspecten van integraal vastgoedbeheer volgens de RVB-BOEI methodiek Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 03: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid beide certificaten op eigen kosten te behalen binnen zes weken na startdatum opdracht. Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer. Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Uitwerking kandidaat Datum behalen VCA-VOL: Diplomanummer VCA-VOL: Datum behalen GPI certificaat: Diplomanummer GPI certificaat:

De Wensen

  • Wens 01: 1. De mate van ervaring als vastgoedbeheerder. Aspecten: • Omvang verschillende disciplines van het onderhoud of onderhoudscontracten en projecten; • Mate van ervaring in het samenwerken met vastgoedmanagers, projectleiders en teamleden in relatie tot opdrachtnemers en bevoegd gezag en concerndienstverleners; • Mate van ervaring met het overbrengen van de werkzaamheden van derden. Waaronder ingehuurde adviseurs, aannemers en installateurs bij onderhoudsactiviteiten. Het kunnen coördineren van verschillende werkzaamheden en de aansturing hiervan.
  • Wens 02: 2. De mate van ervaring met diverse contractvormen en verantwoordelijkheden. Aspecten: • Mate van ervaring in aantal en omvang van verschillende contracten. • Mate van inhoudelijke contractkennis t.b.v. verschillende disciplines. • Mate van ervaring met het vertalen van verantwoordelijkheden vanuit stelsels (demarcatie) zowel in de uitvoering als op financieel gebied
  • Wens 03: 3. De mate van ervaring met het werken met of binnen een *overheidsorganisatie of semi-publieke opdrachtgever. *overheidsorganisatie of semi-publieke opdrachtgever: De betreffende opdracht vraagt om ervaring met een politiek bestuurlijke omgeving zoals bij een rijksoverheid het geval is. Omdat er sprake is van meerdere directies en uiteenlopende belanghebbenden Aspecten: • Ervaring met het organiseren en inschakelen van de eigen organisatie (van opdrachtgever) voor inhoudelijke ondersteuning. • Ervaring met het organiseren en inschakelen van derden voor ondersteuning, waarbij de werkwijze van de overheidsorganisatie leidend is. • De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen een overheidsorganisatie en bij externe leveranciers. • De mate van ervaring in het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 juli 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox