Beschrijving probleemstelling
Binnen het Werkplek team zijn we op zoek naar een medewerker configuratiebeheer die samen met het team verantwoordelijk is voor het beheer en up to date houden van de configuratiegegevens van de decentrale hardware die in beheer is bij de afdeling I&W van Waternet
Beschrijving behoefte
Als afdeling streven we naar een sluitende registratie van alle ITcomponenten in onze CMDB binnen TOPdesk. De medewerker configuratiebeheer is samen met zijn/haar team verantwoordelijk voor een correcte en volledige registratie, controle en optimalisatie van de IT-componenten die in beheer is bij onze afdeling.
Op dit moment bereiden we bijvoorbeeld een migratie van al onze mobiele abonnementen naar een nieuwe mobiele provider voor. Ook in dit project speelt een correcte registratie van onze mobiele abonnementen en simkaarten in onze TOPdesk CMDB een grote rol. We zijn op zoek naar een medewerker configuratiebeheer die onder andere dit traject kan begeleiden en uitvoeren en ook niet bang is om de mouwen op te stropen om andere administratieve soortgelijke werkzaamheden op te pakken.
De dagelijkse werkzaamheden in deze rol omvatten:
• Correcte en volledige registratie van IT-componenten in de CMDB.
• Behandelen van meldingen en wijzigingsactiviteiten in TOPdesk.
• Invulling geven aan het door Configuratiemanagement opgestelde Verificatieplan voor Werkplek gerelateerde hardware en het organiseren en uitvoeren van geplande periodieke verificaties, ad-hoc verificaties en steekproeven.
• Het periodiek opleveren van rapportages, analyseren van trends en het continue implementeren van verbetervoorstellen.
• Het gevraagd en ongevraagd adviseren van het team en de Product Owner over alle aspecten aangaande registratie van ICT-componenten.
• Opstellen en onderhouden van werkinstructies.
• Continu verbeteren en automatiseren van processen in lijn met de doelstellingen van de organisatie.
• Actief bijdragen aan samenwerking binnen het team
Beschrijving afdeling/team
De ICT-organisatie van Waternet is ondergebracht in de afdeling Infrastructuur en Werkplek met 2 Solutions: Infrastructuur en Werkplek. De Solution waar je deel van uitmaakt is Werkplek, dat verantwoordelijk is voor alle digitale werkplekken aan de (circa 2300) medewerkers van Waternet met als doelstelling: “iedereen kan altijd en overal veilig werken”. Solution Werkplek bestaat uit 4 teams: Enable, Service, Support en Desktop. Zij bestaan in totaal uit 34 FTE. Je komt te werken in het Support team. Binnen de gehele afdeling I&W wordt Agile gewerkt, zowel met Scrum als Kanban. Het Support team is naast het managen van onze leveranciers verantwoordelijk voor inkoop, productmanagement, Life Cycle Management, budgetbewaking en configuratiemanagement van alle Decentrale hardware van Waternet en het magazijn. Het team werkt hybride minimaal: 50% op het hoofdkantoor en in een rooster meedraaien voor de vrijdag.