Gemeente Zutphen

Medewerker backoffice wmo

Gemeente Zutphen

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 24 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 02 december 2025

  • 02 maart 2026

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Zutphen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Zutphen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Zutphen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Zutphen
Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.

Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.

Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.

Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!

Opdracht
De Gemeente Zutphen zoekt een Backoffice medewerker voor 18 tot 24 uur per week, die empathisch en nauwkeurig is en goed overzicht kan houden. De functie richt zich op het ondersteunen van het aanvraagproces voor de Wmo, waarbij administratieve taken en communicatie met zorgaanbieders centraal staan.

Verantwoordelijkheden

De Backoffice medewerker is verantwoordelijk voor: - Het administratief verwerken van de aanvragen Wmo. - Het printen en versturen van beschikkingen. - Het verzorgen van betalingen van facturen. - Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor zorgaanbieders met betrekking tot facturatie. - ondersteuning consulenten bij (administratieve) vragen - Het aanmelden van eigen bijdragen bij het CAK en persoonsgebonden budgetten bij de SVB. - Het verwerken van signaallijsten vanuit de GBA en Wlz.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 6. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.
  • Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert.
  • Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame   
    Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact op nemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunning
    verstrekt.
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 28 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De Eisen

  • 2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • 3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als medewerker backoffice WMO;
  • 4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite 4 sociaal domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • 5. Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 18 uur per week voor de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.

De Wensen

  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker backoffice WMO bij een gemeente;
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite 4 sociaal domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • 8. Uiterlijk beschikbaar per 8 december 2025 voor minimaal 18 uur per week voor de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox