Hogeschool Saxion

Marketeer-dienst marketing en communicatie

Hogeschool Saxion

De opdracht­omschrijving

Voor Saxion Hogeschool zijn we op zoek naar een Marketeer (B2B & B2C), binnen de dienst Marketing en Communicatie:

Over de Saxion Parttime School
De Saxion Parttime School (SPS) is dé plek waar werkenden hun kennis verbreden, verdiepen of omscholen. Met een ruim aanbod aan deeltijdopleidingen en flexibele leertrajecten speelt SPS in op de voortdurend veranderende arbeidsmarkt. Studenten combineren werk en studie, waarbij ze praktijk en theorie direct aan elkaar koppelen. SPS biedt studerenden niet alleen een opleiding, maar een pad naar duurzame inzetbaarheid, groei en ontwikkeling. De opleidingen zijn sterk verweven met het werkveld en sluiten naadloos aan bij actuele thema’s en innovaties. Daarmee is SPS niet alleen een opleidingsinstituut, maar een krachtige partner voor organisaties in de regio.

Jouw rol als Marketeer Deeltijd
Als marketeer bij Saxion vervul jij een sleutelrol in het vindbaar én zichtbaar maken van het aanbod van de Saxion Parttime School voor Leven Lang Ontwikkelen (LLO). Jij bent een stevige gesprekspartner en adviseur met een scherpe visie op marketing en communicatie. Jij weet als geen ander hoe je kortlopende hbo-programma’s en andere flexibele leeroplossingen effectief in de markt zet. Je ontwikkelt en voert krachtige push-marketingcampagnes uit die direct inspelen op de behoeften van werkenden én werkgevers.
Je bent een strategische denker én een doener: je ontwikkelt positioneringsstrategieën voor deeltijdonderwijs en slimme LLO-oplossingen, en vertaalt deze naar gerichte acties, campagnes en content. Je werkt hierbij nauw samen met de Saxion Parttime School en collega-marketeers binnen Marketing & Communicatie. Je weet de route te vinden in een complexe organisatie, verbindt verschillende partijen en krijgt collega’s enthousiast voor jouw plannen.
Met jouw kennis van marktdynamiek, doelgroepgedrag en onderwijsontwikkelingen maak je onze deeltijdopleidingen en LLO-producten vindbaar voor mensen die zich willen ontwikkelen. Je draagt bij aan groei, zichtbaarheid en maatschappelijke impact. Daarbij coördineer je verschillende projecten, stel je plannen op, breng je afstemming aan tussen betrokkenen, en werk je waar nodig samen met externe bureaus. Ook het opstellen, benutten en bewaken van het marketingbudget behoort tot jouw verantwoordelijkheid.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een ervaren en daadkrachtige marketeer die:

• aantoonbare ervaring heeft met LLO-marketing, of het vermarkten van kortlopende hbo-programma’s, trainingen of andere onderwijsoplossingen;
• weet hoe je met push-marketing het juiste publiek bereikt, ook binnen een complexe of gefragmenteerde omgeving;
• beschikt over hbo- of wo-werk- en denkniveau;
• ruime ervaring heeft met marketingstrategie én uitvoering in een politiek-bestuurlijke of grote organisatie;
• scherp is op kansen in de markt en deze weet te vertalen naar krachtige campagnes;
• overtuigend communiceert en makkelijk schakelt met interne en externe stakeholders;
• goed zelfstandig werkt, maar ook graag samen optrekt met collega’s van de Saxion Parttime School en Marketing & Communicatie;
• energie krijgt van het bouwen aan positionering, zichtbaarheid en concrete groei van onderwijsproducten.


Aanvullende informatie:
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.

Screening:
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding. Bij onvolledige/onjuiste aanbiedingen is er een risico dat de kandidaat niet aangeboden kan worden en hiermee afgewezen wordt.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • aantoonbare ervaring heeft met LLO-marketing, of het vermarkten van kortlopende hbo-programma’s, trainingen of andere onderwijsoplossingen
  • weet hoe je met push-marketing het juiste publiek bereikt, ook binnen een complexe of gefragmenteerde omgeving
  • beschikt over hbo- of wo-werk- en denkniveau
  • ruime ervaring heeft met marketingstrategie én uitvoering in een politiek-bestuurlijke of grote organisatie
  • scherp is op kansen in de markt en deze weet te vertalen naar krachtige campagnes
  • overtuigend communiceert en makkelijk schakelt met interne en externe stakeholders
  • goed zelfstandig werkt, maar ook graag samen optrekt met collega’s van de Saxion Parttime School en Marketing & Communicatie
  • energie krijgt van het bouwen aan positionering, zichtbaarheid en concrete groei van onderwijsproducten
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 augustus 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox