Gooise Meren

Specialist adoptie & communicatie

Gooise Meren

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht

Binnen de Gemeente Gooise Meren is het programma de Digitale Werkplek opgezet, waarbij met uitwerking hiervan in de jaren 2025 en 2026 wordt beoogd om eind 2026, een volwaardig functioneel en geaccepteerde digitale werkplek voor alle gebruikers van Gooise Meren als vervanging te kunnen bieden van de huidige Citrix omgeving. Deze vervanger dient aan het gestelde beleid te voldoen, en maakt tevens een inhaalslag op beveiliging (MDM/MAM) en besturingssysteem (Win 11). Deze digitale werkplek is gebaseerd op Microsoft technologie, gebruikmakend van de mogelijkheden van de E5 licentie van M365. De definitie van een digitale Werkplek is een flexibele en digitale werkomgeving die medewerkers in staat stelt om altijd en overal te werken, met behulp van tools en technologieën zoals cloud , digitale samenwerking en veilige toegang tot bedrijfsgegevens.  

Het programma is ingericht met 4 pijlers, (Project, Techniek, Mens en Beheer) die actief samenwerken om het resultaat te behalen. Dit resultaat staat beschreven in het programmaplan. 

Voor de pijler Mens zoeken we een specialist die de adoptie en de communicatie binnen het programma kan opzetten en uitvoeren, afgestemd op de eindgebruikers en tevens het aanspreekpunt is voor deze pijler Mens voor andere programma onderdelen. Hierbij is het van belang om goede afstemming te onderhouden met zowel de programmamanager om te weten welke kant het programma op gaat en met de techniek om te weten welke technische wijzigingen eraan komen en dit weten te vertalen naar de noodzakelijke adoptie en communicatie plannen en ondersteund dit met activiteiten zoals bijv. trainingen, infosessies, inloopspreek uren of andere contactmomenten. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van al reeds eerder opgestelde persona’s, maar moeten deze nog wel gevalideerd worden op actualiteit. 

We vragen hierbij naast alle nodige inhoudelijke kennis, ook actieve samenwerking met de andere pijlers om te zorgen voor een integrale en gemeenschappelijk gedragen resultaat. 

Competenties
- Je bent een onderzoekend, enthousiast persoon die anderen in beweging weet te krijgen en weet te motiveren en niet bang is om hier buiten de gebaande paden te lopen 
- Je neemt initiatief, ziet kansen en stelt optimalisaties voor indien deze zich voordoen 
- Je bent communicatief zeer sterk. Je weet technische informatie begrijpelijk te verwoorden voor verschillende doelgroepen 
- Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens de uitvoer van jouw rol in het programma. 
- Je levert kwaliteit, jij zorgt dat jouw wijzigingen goed doordacht en afgestemd op de organisatie worden ingericht en breed gedragen zijn. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van adoptie en communicatieplannen;
  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • Beschikbaar per 9 september 2025 voor 16 uur per week.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van een structuur (met bijvoorbeeld persona’s en overlegstructuren) om adoptie van de ontwikkelingen van de cloud op het juiste tempo bij de eindgebruikers te krijgen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het samenwerken in programma’s met andere disciplines dan adoptie/communicatie, bijvoorbeeld met techniek (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van technische wijzigingen naar adoptie en communicatieplannen en dit ondersteunen met verschillende contactmomenten afgestemd op verschillende types eindgebruikers (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met verandermethodiek om wijzigingen in een organisatie door te voeren (zoals bijv. Prosci en/of andere methodieken) (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox