Provincie Utrecht

Ambtelijk secretaris or

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Het ambtelijk Secretariaat van de OR ondersteunt en adviseert de OR bij al haar activiteiten: beleidsmatig, organisatorisch en secretarieel. Onze OR bestaat uit 15 leden en is in 2024 gestart in een nieuwe samenstelling. Er wordt gebouwd aan een hecht team dat in goede onderlinge samenwerking en in constructieve interactie met de bestuurder haar taak wil uitvoeren. Het Ambtelijk Secretariaat speelt hierbij een belangrijke verbindende rol binnen en buiten de OR. Denk aan hulp bij inwerken nieuwe OR-leden maar ook aan de samenwerking met de ondersteuners van de bestuurder en vervult de rol van klankbord en adviseur. De kwaliteit van de medezeggenschap staat altijd centraal. Wij zoeken een Ambtelijk secretaris die de tijd overbrugt die nodig is voor de werving van een vaste functionaris.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Competenties

  • Een zelfstandige, accurate, analytische, stressbestendige en onafhankelijke houding;
  • Sociale vaardigheden zoals initiëren, tact, inlevend en probleemoplossend vermogen en je kan omgaan met tegengestelde belangen en vertrouwelijke informatie;
  • Respect en waardering voor de ander, een verbinder en gericht op een goede relatie met alle partijen waarmee de OR zijn werk doet.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ambtelijk secretaris OR;
  • Aantoonbare werkervaring met Wet op de Ondernemingsraden. Benoem dit duidelijk in het CV.

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als ambtelijk secretaris OR;
  • Aantoonbare werkervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met de Arbowet. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met CAO’s. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox