Gemeente Haarlemmermeer

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein - Werk en Inkomen

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het team Bedrijfsvoering bestaat uit hoogwaardige professionals en ondersteunt de clusters Sociale Dienstverlening (SDV) en Maatschappelijke Ondersteuning en Zorg (MOZ). Het team bestaat uit vier disciplines: Functioneel Beheer, Informatievoorziening, Kwaliteit en Procescontrol die verschillende diensten en producten leveren om de clusters zo goed mogelijk te ondersteunen. De discipline Kwaliteit staat ervoor om de kwaliteit in de clusters MOZ en SDV zo hoog mogelijk te krijgen en te houden.

Vanwege de werkzaamheden voortkomend uit o.a. (door)ontwikkelambities zijn wij op zoek naar een tijdelijke Kwaliteitsmedewerker met als primair aandachtsgebied de Participatiewet (Werk en Inkomen).

Kandidaatomschrijving

Jouw rol als kwaliteitsmedewerker sociaal domein Werk en Inkomen

Als kwaliteitsmedewerker beweeg je tussen beleid en uitvoering en werk je intensief samen met de Casemanagers Werk, Inkomensspecialisten, Processpecialisten, Functioneel Beheerders, Procescontrollers, Beleidsadviseurs en Teammanagers. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en de continue verbetering van de processen.

De taken van een kwaliteitsmedewerker zijn onder andere:

  • Je zorgt ervoor dat de kwaliteit van de uitvoering geborgd blijft op het gebied van doelmatigheid en rechtmatigheid, waarbij werken volgens de bedoeling leidend is. Dit doe je bijvoorbeeld door het toetsen van bepaalde dossiers, het geven van werkinstructies op teamniveau of door deel te nemen aan casuïstiek overleggen;
  • Je beheert, analyseert, controleert, bewaakt en adviseert gevraagd en ongevraagd over de Administratieve Organisatie (onder andere procesbeschrijvingen en documenten);
  • Je analyseert (aankomende) wetgeving, beleid en jurisprudentie, past deze toe en legt deze uit, levert daar input voor, toetst deze op uitvoerbaarheid, en vertaalt deze in procesbeschrijvingen;

De opdracht richt zich met name op de vraagstukken die voortkomen uit de Tozo-regelingen, alsook op procesoptimalisatie en voorbereidingen op nieuwe wetgeving.

Wat neem je mee?

Als kwaliteitsmedewerker ben je in staat de wetgeving moeiteloos toe te passen, uit te leggen en kennis over te dragen. Dit vanuit ‘de Bedoeling’, zodat de uitkomst altijd maatwerk is volgens de geest van de wet in plaats van de letter. De leefwereld van de klant staat daarbij voorop, in plaats van de systeemwereld. Je bent een echte teamplayer en sociaalvaardig. Door middel van je ‘hands on mentaliteit’ weet je snel je weg te vinden in de organisatie en vervul je daarin een verbindende rol. Om deze reden is het belangrijk dat je mondelinge en schriftelijke communicatie effectief, duidelijk en bondig is. Je werkt systematisch en gestructureerd. Het leveren van resultaat én kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel. Dit vraagt een stukje flexibiliteit en het kunnen prioriteren. Tot slot ben je initiatiefrijk. Je schroomt niet om aan te geven waar er processen verbeterd kunnen worden en komt met innovatieve ideeën.

Interviewplanning

Interviews vinden plaats op vrijdag 17 juni a.s. via Microsoft Teams.

Toelichting op rooster

24 uur per week

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleidingsniveau minimaal HBO In CV dient aantoonbaar te zijn dat minimaal een HBO opleiding is afgerond en kandidaat in staat is om op minimaal HBO werk- en denkniveau te functioneren.
  • Relevante werkervaring Op CV is aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar relevante werkervaring als kwaliteitsmedewerker bij een gemeente, waarvan minimaal twee jaar met aandachtsgebied Participatiewet. Op CV is bovendien aantoonbaar dat de kandidaat tenminste in het afgelopen jaar (12 maanden) werkzaam is geweest als kwaliteitsmedewerker met aandachtsgebied Participatiewet.
  • Systeemkennis Op CV is aantoonbaar dat kandidaat in de afgelopen 12 maanden heeft gewerkt met de applicatie CiVision Samenlevingszaken.

De Wensen

  • Kennis KIC-online Kandidaat beschikt aantoonbaar op CV over ervaring met het werken met KIC-online.
  • Opleiding SJD/JKSD/Rechten Kandidaat beschikt over een minimaal afgeronde HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening of Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of WO opleiding Rechten
  • Kennis en ervaring Haarlemmermeers model Kandidaat heeft aantoonbaar op CV kennis van het Haarlemmermeers model.
  • Relevante werkervaring Participatiewet (Werk en Inkomen) Kandidaat beschikt aantoonbaar op CV over minimaal twee jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker bij een gemeente met aandachtsgebied Participatiewet (Werk en Inkomen).
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. ·         de op CV aangetoonde kennis en ervaring blijkt uit het gesprek;·         persoonlijke klik;·         de kandidaat past in de teamsamenstelling;·         passende motivatie voor deze opdracht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox