Gemeente Hilvarenbeek
geen max tarief
Noord-Brabant
24 uur per week
01 januari 2024
31 maart 2024
Voor de afdeling Samenleving zijn wij op zoek naar een (ervaren) Kwaliteitsmedewerker sociaal domein
Met de decentralisatie van de taken op het gebied van Jeugd, Wmo en Participatie heeft de gemeente ‘het gereedschap’ gekregen om het uiteindelijke doel, de transformatie naar een participatiesamenleving, vorm te kunnen geven. Deze transformatie vraagt om een andere manier van werken waarbij er naast systeemwaarden als efficiency, regels, controle en beheersing meer aandacht komt voor menswaarden als vertrouwen, keuzevrijheid en kwaliteit.
In de afdeling Samenleving werken beleid en uitvoering nauw met elkaar samen waarbij ‘de bedoeling’ centraal staat.
Als kwaliteitsmedewerker ben je een verbindende schakel tussen consulenten werk en Inkomen, werkmakelaars en beleidsmedewerkers. Je bent lid van het team Werk en Inkomen.
De belangrijkste taken
- Concretisering van beleidsregels (regionaal en lokaal) en praktische vertaalslag maken hierin.
- Vraagbaak en sparringpartner voor beleidscollega’s, consulenten Werk en Inkomen en werkmakelaars.
- Beschrijven en optimaliseren van werkprocessen en opstellen van werkinstructies.
- Signaleren van trends binnen de uitvoering en inhoudelijke vertaling van praktijkervaringen.
- Toetsen van rapportages, brieven en beschikkingen.
- Afhandeling van bezwaar- en beroepschriften.
- Bijdrage leveren aan de interne controle.
Wij zoeken een kandidaat:
- met minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van sociaal-juridisch;
- met kennis van de WMO, Jeugdwet, Participatiewet, Algemene Wet Bestuursrecht en overige relevante regelgeving;
- met minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
- die minimaal 24 uur beschikbaar voor de periode van 3 maanden optie tot verlenging);
- met ervaring in het coachen van collega’s (met name kennisbevordering);
- met werkervaring en kennis van de regio Hart van Brabant en bij voorkeur kennis van de regio Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek (GHO).
Je dient te beschikken over de volgende competenties:
Eigenaarschap – planmatig werken – verplaatsen in de klant en hiernaar handelen - goede mondelinge communicatie en presentatie – overtuigingskracht – samenwerken – resultaatgerichtheid
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox