Gemeente Soest

Klantmanager inburgering project albertsdorp / medewerker oekraïne team

Gemeente Soest

De opdracht­omschrijving

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  
 
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Opdracht
In de gemeente Soest vangen wij Statushouders en Oekraïense vluchtelingen op in recreatiepark Albertsdorp (Amersfoortsestraat in Soesterberg). De statushouders zijn allen nog wachtende op een geschikte woning in de gemeente Soest. Deze bewoners zouden binnen een periode van 6 maanden een woning toegekend moeten krijgen. Tijdens het verblijf in Albertsdorp werkt de gemeente Soest samen met Uitvoeringsorganisatie BBS om deze periode op het recreatiepark zo aangenaam mogelijk te maken.

De gemeente is verantwoordelijk om statushouders zo snel mogelijk te laten starten met het inburgeringstraject. Dit traject wordt opgestart en begeleidt door de klantmanager. De maatschappelijke begeleiding wordt voor alle bewoners van Albertsdorp uitgevoerd door het Oekraïne Team van de gemeente Soest. Dit betekent dat de werkzaamheden zowel het begeleiden van de statushouders als de Oekraïense vluchtelingen op Albertsdorp betreft.

Wij zijn op zoek naar 1 medewerker voor het Project Albertsdorp. Je bent, samen met collega’s van  het Oekraïne team van de gemeente Soest en van de Uitvoeringsorganisatie BBS het gezicht voor deze bewoners.

Je taken zijn onder andere:

  • Op locatie gesprekken voeren met statushouders;
  • Het uitvoeren van een brede intake waarin je de persoonlijke situatie en de leerbaarheid van de statushouder in beeld brengt;
  • Het opstellen van een Plan Inburgering en Participatie (PIP);
  • Indien nodig bewaken dat de statushouders een bijstandsuitkering ontvangen;
  • Regie voeren op het inburgeringstraject van de nieuwkomer;
  • Rapportages en beschikkingen maken;
  • Met collega’s en externe partijen samenwerken aan een integrale aanpak;
  • In projecten meedenken over optimale werkprocessen en -afspraken;
  • Praktische ondersteuning/maatschappelijke begeleiding van Oekraïners en statushouders;
  • Deelname aan teamoverleg van gemeente Soest én uitvoeringsorganisatie BBS.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, vooral in persoonlijk contact; 
  • Ruime ervaring met projectmatig werken, specifiek binnen het sociaal domein;
  • Goede contactuele vaardigheden;
  • Kennis van relevante wet en regelgeving;
  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland tussen woensdag 6 en vrijdag 8 november 2024.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD, MWD of Social Work;
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de nieuwe Wet inburgering;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
  • Aantoonbare kennis van de Richtlijn Tijdelijke Bescherming Oekraïense vluchtelingen;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken.
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van een eigen caseload (omschrijf duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager statushouders bij een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke opvang van Oekraïense vluchtelingen;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden en activeren van statushouders en Oekraïense vluchtelingen;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox