Gemeente Huizen

Juridisch beleidsadviseur openbare orde en integrale veiligheid

Gemeente Huizen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Opdracht
Per 1 januari a.s. is het team Openbare Orde en Veiligheid compleet. Een van de medewerkers start per die datum en moet opgeleid worden in het vak beleidsadviseur OOV. Het is jouw taak om deze medewerker te begeleiden op inhoud van het vakgebied OOV en mee te werken aan onderwerpen die spelen. Een beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid is de spin in het web van collega’s, partnerorganisaties, collega’s van andere gemeenten en Huizer samenleving. De lijnen bij de gemeente Huizen zijn kort, zowel in dat netwerk als met de burgemeester en de wethouders. De basis voor de werkzaamheden is de vastgestelde Kadernota Integraal Veiligheidsbeleid 2023-2026 en het daarop gebaseerde uitvoeringsprogramma. Specifiek aandachtsgebied in de portefeuille van de medewerker die je gaat begeleiden en waar je dus zelf aan meewerkt, is het thema Zorg en Veiligheid. Binnen dat thema wordt samengewerkt met collega’s van onder meer maatschappelijke zaken, het interventieteam, het Veiligheidshuis. Onderwerpen zijn Aanpak mensenhandel, Onbegrepen gedrag en (casuïstiek) van persoonsgerichte aanpak en projecten op het gebied van Jeugd & Veiligheid en Schoolveiligheid. De prioriteiten in je werk kunnen wisselen, omdat jij en je collega’s van OOV ook direct moeten en kunnen inspelen op de actualiteit.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 36 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 6 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op dinsdag 6 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025 voor minimaal 28 uur en maximaal 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur in het domein OOV;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B (benoem dit duidelijk in het cv).

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het inwerken en begeleiden van collega’s;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring op het thema Zorg en Veiligheid binnen Openbare Orde en Veiligheid;
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van college- en raadsvoorstellen
  • Aantoonbaar bekend met de regio Gooi- en Vechtstreek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox