gemeente Midden-Delfland

Junior vergunningverlener apv en bijzondere wetten

gemeente Midden-Delfland

  • max €70 per uur

  • Zuid-Holland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 03 december 2024

  • 03 maart 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Welkom in Midden-Delfland!
Het verschil. Dat kun jíj maken in Midden-Delfland; de gemeente met het Bijzonder Provinciaal Landschap tussen Rotterdam, Den Haag en Delft. Een uniek stukje Nederland waar bewoners goed zijn voor elkaar, het landschap en de karakteristieke dorpen, elk met een eigen identiteit. Een groen en open gebied tussen de steden dat ook stedelingen uitnodigt om op adem te komen.

Voor de afdeling Landschap, Wonen en Economie (LWE), team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn wij op zoek naar een junior Vergunningverlener APV en Bijzondere wetten.

Als vergunningverlener werk je bij het team VTH. Het team bestaat uit circa 15 medewerkers. Deze houden zich bezig met vergunningverlening op het gebied van APV en bijzondere wetten en vergunningen die vallen binnen het omgevingsrecht. Ook houden zij zich bezig met toezicht op de naleving en de handhaving van wet- en regelgeving. De sfeer is prettig, open en betrokken, we gaan informeel en collegiaal met elkaar om. Jouw werkomgeving is dynamisch en je moet snel kunnen schakelen tussen de verschillende dossiers waarvoor je verantwoordelijk bent. Dit maakt het

Opdracht
Samen met collega’s binnen en buiten het taakveld APV en bijzondere wetten ga je uitvoering geven aan aanvragen en initiatieven uit de samenleving. Het accent ligt op de afgifte van alle voorkomende vergunningen uit de APV, Alcoholwet en de Bijzondere wetten:

  • Je voert gesprekken voor de behandeling van vergunningaanvragen met evenementenorganisaties, (horeca)ondernemers en interne en externe adviespartners (politie, brandweer en GHOR);
  • Je behandelt aanvragen voor vergunningen en ontheffingen, zoals evenementen, standplaatsen en bent verantwoordelijk voor het hele proces van vergunningverlening (juridische toetsing, ontvankelijkheid, uitzetten, screening en beoordeling adviezen, afgeven/afwijzen van de vergunningen), inclusief het Bibob-traject;
  • Je bent hét aanspreekpunt voor de APV en bijzondere wetten voor inwoners, instellingen, bedrijven, collega’s en andere overheidsorganisaties;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente binnen het werkveld in bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Je draagt bij aan het actualiseren van bepaalde verordeningen en beleidsregels binnen jouw werkveld, zoals de APV en het evenementenbeleid en draagt hiermee bij aan de gemeentelijke besluitvorming.

Competenties
-      Betrokken;
-      Besluitvaardig;
-      Durf;
-      Flexibel;
-      Gedreven;
-      Energiek.

 

CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 5 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op  woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 referenties toegevoegd (aan je CV)
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het afhandelen van bezwaarschriften;
  • Beschikbaar per december 2024 voor 24 tot 32 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het domein van de APV, bijzondere wetgevingen, Exploitatie, Alcoholwet en Evenementen binnen de gemeente;
  • Je bent beschikbaar op vrijdag 5 december 2024 voor een eventueel intake gesprek

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding rechten
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener APV, bijzondere wetgevingen, Exploitatie, Alcoholwet en Evenementen binnen de gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van beschikkingen en procedurele afhandelingen
  • Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt voor zowel de gemeente als aanvrager op het gebied van APV vergunningverlening

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox