Gemeente Meppel

Inkoopadviseur

Gemeente Meppel

  • geen max tarief

  • Drenthe

  • 16 uur per week

  • Inkoop
  • 23 september 2024

  • 21 maart 2025

De opdracht­omschrijving

Tijdelijke inkoopadviseur
In verband met ziekte zoeken wij een enthousiaste en zelfstandige inkoopadviseur.

Je komt te werken in het team Advies, in het cluster inkoop en contractmanagement. Samen met je collega inkoopadviseur begeleid je alle inkooptrajecten in de gemeente Meppel. Verder werken in het cluster contractmanagers- en beheerders, een subsidie adviseur en -medewerker.

Wat worden jouw werkzaamheden?

  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering en begeleiding van alle voorkomende inkoop- en aanbestedingstrajecten, waarbij het accent ligt op de volgende onderwerpen:
    • Sociaal domein;
    • Facilitair;
    • ICT;
  • Het publiceren van (niet-openbare) Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen via het tenderplatform TenderNed.
  • Je draagt zorg voor de doelmatigheid en rechtmatigheid van inkoop en bent betrokken bij het gehele aanbestedingstraject;
  • Je ontwikkelt beleid en voert dit uit (bijvoorbeeld circulair inkopen);
  • Je bent intern de verbindende schakel tussen contractmanagement en –beheer, inkoop en de verantwoordelijke teams;
  • Je beheert inkoopprocedures en bijbehorende systemen;
  • Je onderhoudt de contacten met leveranciers en onderhandelt over contracten

De Eisen

  • Minimaal een relevante (op inkoop gerichte), afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 4 jaar ervaring als inkoopadviseur bij gemeenten met het opzetten en begeleiden van (Europese) aanbestedingstrajecten in de afgelopen 6 jaar
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals in ieder geval de Aanbestedingswet en Europese aanbestedingsregels

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar ervaring met vraagstukken en processen ten aanzien van inkoopbeleid
  • Minimaal 3 jaar ervaring met aanbestedingstrajecten in het Sociaal Domein (bijvoorbeeld WMO)
  • Op CV aantoonbaar een afgerond diploma NEVI 1 en/of NEVI 2 of gelijkwaardig
  • De gesprekken vinden plaats in de derde week van september. Gelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat in deze week aan te geven.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Je kunt goed overtuigen en bent oplossingsgericht. Je houding is pro-actief, initiatiefrijk, resultaatgericht, klantgericht en open, zowel naar je collega’s als naar partijen buiten de organisatie. Je beschikt over organisatiesensitiviteit en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Verder kun je goed omgaan met weerstand en ben je in staat een interne klant te begeleiden en (juridisch) te adviseren

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox