Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen

Hr adviseur

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Wij zoeken voor het team HRM een ervaren en enthousiaste allround HR-adviseur voor teams binnen ons netwerk Openbare Ruimte. HRM is momenteel onderbezet door de inzet van een van onze HR collega’s op interne projecten. De taken worden daarom opnieuw verdeeld waardoor ruimte ontstaat voor een tijdelijke HR-adviseur.

Je zult een breed scala aan taken uitvoeren in de ondersteuning van de leidinggevenden en medewerkers van het netwerk openbare ruimte, variërend van teamontwikkeling met leidinggevenden tot het afhandelen van rechtspositionele vragen en arbeidsvoorwaardengesprekken. Daarnaast ben je betrokken bij de strategische personeelsplanning van jouw eenheid en draag je actief bij aan de groei van ons HRM-team. Deze diversiteit vereist flexibiliteit in jouw rol, waarbij je zowel adviserend, begeleidend als leidend optreedt.

Het team HRM bestaat uit 20 collega’s en valt onder de eenheid Advies & Services. Naast HR-adviseurs bestaat het team uit HR-ondersteuners, HR Business partners, Strategisch HR adviseurs, de personeels- en salarisadministratie en enkele specialisten zoals een arbeidsjurist, Arbo coördinator, een bedrijfsmaatschappelijk werker en een recruiter. Je gaat tijdelijk deel uitmaken van een team betrokken HR- collega’s.

Wat vragen wij?
Je bent communicatief sterk en kunt goed schakelen tussen verschillende mensen, wensen en verwachtingen. Je bent zelfstandig, oplossingsgericht en gedreven. Proactief handelen en flexibiliteit kenmerkt jou. Je hebt geduld en doorzettingsvermogen. Je begrijpt hoe het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving eraan toe gaat en geniet hiervan;

Enthousiasme en positiviteit maakt deel uit van je basishouding. Niet alleen heb je een creatieve geest, je bent ook in staat om jouw enthousiasme om te zetten naar een praktische aanpak. Hierin toon je daadkracht, zonder voorbij te gaan aan de belangen van anderen. Als team hechten we veel waarde aan ontspannen en respectvol (samen)werken binnen de uitdagende en dynamische ontwikkelingen waar onze organisatie voor staat. Jij weet hier samen met je directe collega’s je bijdrage aan te leveren.

Als interim HR-adviseur is je opdrachtgever de interim teamleider HRM en SA.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Communicatievaardigheden;
  • Samenwerken;
  • Kwaliteitsgerichtheid. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee, dit is ook niet bespreekbaar.

De Eisen

  • Beschikbaarheid van minimaal 32 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen openbare ruimte;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als allround HR-adviseur binnen een gemeente;
  • Een afgeronde hbo-opleiding in de richting van HRM, Personeel en arbeid, MER of Bedrijfskunde met HRM-specialisatie;

De Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als allround HR-adviseur;
  • Aanvullende kennis opgedaan d.m.v. scholing op het gebied van verzuim en SPP;
  • Beschikbaar voor 36 uur per week;
  • Geen vakanties gepland;
  • Aantoonbare werkervaring met AFAS;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox