Gemeente Landerd

Financieel Consulent

Gemeente Landerd

De opdracht­omschrijving

Je adviseert en ondersteunt afdelingen binnen onze organisatie bij college- raads- en andere voorstellen en beleidsnotities met financiële impact. Hierbij wordt een proactieve rol verwacht.


Je vertaalt het algemeen financieel beleid naar afdelingsniveau.

Je neemt namens team Financiën deel aan projecten van andere afdelingen.

Je beheert en adviseert over verzekeringen:

  • Behandelen en adviseren over ontvangen aansprakelijkstellingen in overleg met verzekeraars, experts, juridische adviseurs en eventueel de teamleider Financiën. Daarbij worden ook contacten onderhouden met de betrokkenen van de aansprakelijkstellingen en worden; genomen besluiten over de aansprakelijkstelling aan hen uitgelegd; 
  • Adviseren van andere afdelingen over verzekeringen bij uitvoering van werkzaamheden/ aanschaf van materieel;
  • Behandelen van en adviseren over prolongaties en naverrekeningen van verzekeringen;
  • Adviseren over en afsluiten van nieuwe verzekeringen.
  • Je werkt mee aan de stukken van de P&C Cyclus:Mede opstellen van de kadernota, bestuursrapportages, begroting en jaarrekening; 
  • Meedenken over inhoudelijke verbeteringen van de stukken van de P&C-cyclus;
  • Volgen van en adviseren over externe regelgeving met betrekking tot de P&C cyclus (o.a. BBV).

Je adviseert over en stelt op of actualiseert (financiële) beleidsnotities die aan het college of de raad worden voorgelegd (o.a. Treasury en Reserves/ voorzieningen, vaste activa, financiële verordening).

Je adviseert over de gewenste dossiervorming bij de SiSA-regelingen van de gemeente zodat de accountant bij zijn werkzaamheden hierop kan steunen;

Je adviseert samen met het kwaliteitsbureau over de systematiek van interne controle voor de huidige organisatie en voor de nieuwe gemeente.

Je adviseert samen met het kwaliteitsbureau over de te nemen stappen voor de rechtmatigheidsverklaring 2021.

Je adviseert op het gebied van Europese, Landelijke en Provinciale subsidiestromen en begeleid/ verzorgt ook voor de toegekende subsidiestromen de dossiervorming voor de afrekening van de subsidiestroom;

Opstellen van verrekeningen van gemaakte voorbereidingskosten herindeling.

Adviseren en ondersteunen bij financiële vraagstukken, uitgangspunten, harmonisatie etc., voor de nieuwe gemeente.

Vanuit het team financiën adviseren over lopende en nieuw op te zetten grondexploitaties.

Je bent financieel consulent voor de afdeling Ruimte.

Je hebt kennis van het Sociaal Domein.

Kandidaatomschrijving

  • Je bent een financiële duizendpoot op het gebied van gemeentelijke financiën;
  • Je functioneert optimaal in een team, maar kunt ook goed zelfstandig werken;
  • Je hebt een communicatieve, klantgerichte en flexibele werkhouding waarbij dienstverlening centraal staat;
  • Je neemt initiatieven en handelt proactief.

Er is een voorkeurskandidaat beschikbaar!

Interviewplanning

Maandag 22 juni 2020 namiddag

Toelichting op rooster

Aanwezigheid volgens rooster: kandidaat dient aanwezig te zijn op de werkplek gedurende het rooster dat met de collega's wordt afgesproken. De werktijden zijn in ieder geval tot 17:00 uur. Vakanties en vrije dagen kunnen in overleg met de teamleider Financiën worden opgenomen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat moet beschikbaar zijn op het geplande tijdstip voor een sollicitatiegesprek.
  • In de periode 1 juli 2020 tot 1 januari 2022 beschikbaar zijn voor de afgesproken werkzaamheden en uren.
  • Aanwezigheid volgens rooster: kandidaat dient aanwezig te zijn op de werkplek gedurende het rooster dat met de collega's wordt afgesproken. De werktijden zijn in ieder geval tot 17:00 uur. Vakanties en vrije dagen kunnen in overleg met de teamleider Financiën worden opgenomen.
  • Kandidaat moet de Nederlandse taal beheersen in in zowel spraak als geschrift.
  • Een met een diploma afgeronde opleiding op het gebied van gemeentelijke financiën op tenminste HBO-niveau, of minimaal vijf jaar ervaring met de genoemde werkzaamheden op dit niveau.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Doorgevraagd gaat worden naar de motivatie en werkervaring van de kandidaat. <br>Getoetst wordt of de kandidaat voldoet aan de kandidaatomschrijving. <br>Verder wordt er gezocht naar de "klik" tussen de medewerkers van het team (in de selectiecommissie) en de teamleider Financiën. <br>
  • Geef aan waarom jij de meest geschikte kandidaat bent voor deze functie. Niet te lang, maar met aansprekende voorbeelden van je werkwijze(n).
  • In de opdrachtomschrijving wordt aangegeven dat de opdracht een breed financieel taakveld beslaat: advisering van college, raad en management op het gebied van: financiën, verzekeringen, P&amp;C-cyclus, treasury, reserves en voorzieningen, vaste activa, financiële verordeningen, SiSA-regelingen, interne controle, rechtmatigheid, subsidies, grondexploitaties, etc. Geef aan op welke gebieden je ervaring hebt, en geef ook aan waar je voorkeur naar uitgaat en waarom. Daarnaast willen we graag lezen waar je geen ervaring mee hebt.
  • De kandidaat wordt consulent voor de afdeling Ruimte, maar ook kennis van het sociaal domein is zeer gewenst.
  • We geven de voorkeur aan een kandidaat met ervaring binnen een politiek gestuurde organisatie. De gegevens worden gecontroleerd op basis van het c.v. en bij twijfel door het opvragen van gegevens bij de betreffende (ex-) werkgevers.
  • Het is prettig als de kandidaat een (met een diploma voltooide) opleiding accountancy heeft gevolgd.
  • Om stabiliteit in de financiële ondersteuning te hebben gedurende het herindelingsproces is het prettig als de kandidaat bekend is met en in de gemeente Landerd. Dat kan als werknemer van de gemeente, als ingehuurde kracht of als inwoner.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox