Gemeente Dantumadiel

Consulent schulddienstverlening/budgetbeheer

Gemeente Dantumadiel

  • geen max tarief

  • Friesland

  • 28 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 02 juni 2025

  • 31 augustus 2025

De opdracht­omschrijving

Jij gaat:

Als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer actief betrokken zijn bij mensen die zich in uiteenlopende situaties bevinden. Of het nu gaat om het overzien van schulden, moeite hebben om financieel rond te komen of geconfronteerd worden met dreigende woninguitzetting en/of energieafsluiting. Het werkterrein van schulddienstverlening is breed en divers.

Onderdeel van de functie is het managen van budgetten en het opstellen van plannen om financiële rust te brengen. Ook handel je meldingen en aanvragen voor MSNP en WSNP af met jouw scherpe blik. Je begrijpt dat er achter elk dossier een persoonlijk verhaal schuilgaat en zoekt oplossingen die passen bij de unieke situatie.

Om de situatie te begrijpen, voer je intakegesprekken met klanten. Het nauwkeurig registeren van gegevens en het bewaken van de voortgang is ook onderdeel van jouw dagelijkse werk. Daarnaast onderhoud je contact met andere teams en externe partijen. Jij bent de schakel die casuïstiek van het gebiedsteam afstemt en zo nodig overdraagt of overneemt.

In deze rol werk je samen met verschillende sociale partners, collega’s binnen het sociaal domein, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en woningbouwverenigingen om tijdig in contact te komen met de betrokkenen.

Kortom: als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer ben je de professional die concrete stappen zet, menselijke verhalen begrijpt en praktische oplossingen biedt in de wereld van schuldhulpverlening.

De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 3 x voor telkens maximaal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 juni 2025 tot en met 31 augustus 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 3 x voor telkens maximaal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP)
  • Ervaring met werken met Stratech
  • Rijbewijs en eigen auto

De Wensen

  • Ruime ervaring in budgetbeheer/schulddienstverlening/vroeg signalering
  • Je beschikt over de competenties verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid
  • Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein, Suite4Sociale Regie en Stratech

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 mei 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox