Omgevingsdienst Regio Utrecht
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
01 juli 2024
31 december 2024
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving
en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij
zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten.
Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.
Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu-
en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met bijna 300
collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2023 in een
vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.
In dit filmpje ervaar je hoe het is om bij de ODRU werken.
Afdelingsinformatie
Je gaat deel uitmaken van het Cluster Juridische Zaken, dat onderdeel is van de afdeling Expertise &
Advies. Cluster JZ bestaat uit circa 10 juristen die zich bezighouden met milieu- of bouwzaken.
Wat ga je doen?
Je gaat voornamelijk werken voor twee van de deelnemende gemeenten waarvoor de ODRU de VTH-
bouwtaken uitvoert. Dit doe je in een (sub)team van drie andere bouwjuristen. Het accent bij jouw taken
ligt bij het oppakken van nieuwe en lopende handhavingszaken en het oppakken van bezwaar -en
beroepzaken op het gebied van bouwen (handhaving en vergunningen). Waar nodig word je ingezet bij
het toetsen van vergunningen en als vraagbaak van de plantoetser en toezichthouders. Ten slotte heb je
kennis van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging en vind je het uitdagend om collega’s en
gemeenten hierin te adviseren.
Wanneer hebben wij een match?
Dit vraagt dat je het leuk vindt om in een dynamische omgeving te acteren en in staat bent om naast
consistent te handelen in je eigen dossiers ook de verbanden met andere zaken en
beleidsuitgangspunten te doorzien. Je houdt van aanpakken, je bent nauwkeurig en oplossingsgericht en
je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. We verwachten van je dat je enerzijds
zelfstandig kunt opereren, maar dat je anderzijds samenwerkt en afstemt met je collega’s. Je maakt ons
blij met een flinke dosis humor en je bent gewend om je voortgang op dossiers goed te administreren en
te documenteren.
Verder verwachten we van jou een flexibele instelling. Je geeft namelijk zelf acte de présence bij zittingen
van de bezwarencommissies, de rechtbank en de Raad van State. De (hoor)zittingen van de
bezwarencommissies zijn doordeweeks in de avond. Wij werken met het zaaksysteem Rx.Mission en
ervaring hiermee is een pré.
Wij gaan uit van een inzet van 4 tot 5 dagen per week tot en met 31 december 2024. Een verlenging
behoort tot de opties.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox