Fryslân (Wetterskip)

Besteller/ontvanger/contractbeheerder

Fryslân (Wetterskip)

  • max €75 per uur

  • Friesland

  • 28 uur per week

  • Directie
  • 19 januari 2026

  • 01 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschhrijving

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Je komt tijdelijk te werken in het Inkoopteam van de vakgroep Control, Financiën en Inkoop (CFI). Het inkoopteam van 19 personen bestaat uit een Coördinator, Inkoopadviseurs, Inkopers, Besteller/ontvanger/contractbeheerders en Contractmanagers. We vormen een hecht en ambitieus team, waarin we met vertrouwen samenwerken en waarbij plezier minstens zo belangrijk is. Bij Wetterskip Fryslân zijn we bezig de inkoopfunctie verder te verbeteren, die nu volledig wordt beheerd door ons inkoopteam.  We zijn op zoek naar een Besteller/ontvanger/contractbeheerder voor de vakgroepen Waterzuiveren.

Als besteller/ontvanger/contractbeheerder

  • begeleid je het besteltraject in ERPx (inkoopbestelmodule in het financieel systeem), vanaf het opstellen van de bestelling tot en met de afhandeling van de factuur.
  • ben je verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de levering van producten of diensten en controleer je of dit overeenkomt met de pakbon en order.
  • zorg je er voor dat er volgens contractafspraken besteld, geleverd en betaald wordt en rapporteer je afwijkingen aan de contractmanager.
  • ben je verantwoordelijk voor de administratie van jouw contracten in systemen zoals ERPx en SharePoint.
  • ben je één van de eerste aanspreekpunten voor bestellingen en contracten van de vakgroepen Waterzuiveren.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 januari 2026 tot 1 mei 2026 voor (gemiddeld) 24-28 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 7 januari 2026. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 januari 2026 tot 1 mei 2026 voor (gemiddeld) 24-28 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 7 januari 2026. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.
  • De voorgedragen kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met bestellen, contractbeheer en factuurafhandeling bij een overheidsinstantie.

De Wensen

  • De voorgedragen kandidaat heeft méér dan 2 jaar ervaring bij een overheidsinstantie en heeft affiniteit met de genoemde vakgroep/het vakgebied.
  • De voorgedragen kandidaat is een teamspeler, proactief, accuraat, resultaat- en klantgericht en beschikt over goede contactuele, schriftelijke en sociale vaardigheden. Dit wordt tijdens het gesprek getoetst.
  • De voorgedragen kandidaat kan collega’s stimuleren en overtuigen en is vasthoudend, ook bij kritiek of weerstand. Dit wordt tijdens het gesprek getoetst.
  • De voorgedragen kandidaat heeft kennis van- en ervaring met ERPx en Sharepoint.
  • De voorgedragen kandidaat heeft kennis van- en ervaring met inkoop wet- en regelgeving binnen de overheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 januari 2026 om 22:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox