UWV
geen max tarief
Noord-Holland
40 uur per week
01 september 2022
31 augustus 2023
Wat je gaat doen
Wij zoeken een nieuwe e-mail marketeer! Ben je goed op de hoogte van e-mail marketingstrategieën en wil je een bijdrage leveren aan de toekomst van publieke dienstverlening? Dat kan bij UWV; met 85 miljoen websitebezoekers en 5 miljoen telefoontjes per jaar is UWV een van de grootste publieke dienstverleners.
Als e-mail marketeer ben je verantwoordelijk voor een geoptimaliseerde uitvoering van digitale klantcontactstrategieën via e-mail. Je vergelijkt de online klantbehoefte en effectiviteit van e-mail over een langere periode, herkent trends hierin en doet voorstellen om daarop in te spelen. Je hebt een adviserende rol tegenover het management en medewerkers over het gebruik en de voordelen van de inzet van het kanaal e-mail en bijbehorende e-mail marketingcampagnes.
Je houdt je onder andere bezig met de onderstaande werkzaamheden:
· monitoren en analyseren van de klantbehoefte met betrekking tot informatie en het gebruik van digitale dienstverlening;
· vertalen van de analyse naar verbetervoorstellen;
· vertalen van de klantvraag in concreet uitvoerbare acties;
· bedenken en vertalen van plannen naar e-mail campagnes;
· het opmaken, testen en inplannen van e-mailcampagnes;
· rapportages aanleveren aan de interne klant (zoals analyses van e-mailcampagnes);
· adviseren over de technische inrichting van de website om aan de databehoefte te voldoen om e-mail marketing goed uit te voeren.
Wat we van je verwachten
Allereerst ben je een enthousiaste en prettige collega die goed kan samenwerken. Klantgericht denken en handelen zit in je DNA. Je weet zelfstandig de afdelingsdoelstellingen te vertalen in verbeteringen binnen jouw vakgebied. Daarnaast kan je als e-mail marketeer goed inschatten wat nodig is om zo snel mogelijk resultaat te behalen. Je krijgt energie van digitale dienstverlening en de wereld van marketing automation ken je goed. Je hebt een hands-on mentaliteit en handelt integer ten aanzien van beveiliging en privacy. Je werkt data gedreven en bent proactief.
Daarnaast verwachten we:
· hbo werk- en denkniveau;
· ervaring op het online gebied bij verschillende organisaties;
· een hands-on en proactieve mentaliteit;
· ervaring hebben in het werken met een ESP, zoals bijvoorbeeld Spotler, Tripolis of Clang;
· ruime kennis van (en minimaal 3 jaar ervaring in) e-mailmarketing en het vertalen hiervan naar rapportages;
· minimaal 3 jaar ervaring met analyse en inzichten verkrijgen voor het optimaliseren van e-mailcampagnes;
· een voltooide hbo-opleiding in de richting van online marketing is een pré.
Wat je van ons kunt verwachten
Wij vragen nogal wat, en bieden daarvoor veel terug. Wij bieden je een inspirerende werkomgeving in een enthousiast en betrokken team. Werken bij UWV betekent aandacht voor je ontwikkeling als professional, een goede werk-privé balans en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Je komt in een dynamische en complexe werkomgeving, waar eigen initiatief nemen en samenwerken hoog in het vaandel staan. De functie is afwisselend en uitdagend. Daarnaast krijg je de kans bij te dragen aan het perspectief van onze klanten.
Wij stimuleren je om ook naast je werk actief en actueel te blijven in digitale dienstverlening. Het domein verandert regelmatig en je kan verwachten dat de vernieuwing niet alleen maar van binnenuit UWV tot stand komt.
De afdeling Digitale Dienstverlening en het team Optimalisatie & Beheer
Als e-mail marketeer kom je te werken op de afdeling Digitale Dienstverlening in het team Optimalisatie & Beheer.
De afdeling Digitale Dienstverlening realiseert en beheert alle digitale klantcontactpunten. Met ruim 85 miljoen websitebezoeken per jaar is dat een uitdagende taak. De afdeling zorgt voor een optimaal presterend digitaal kanaal en voor juiste content voor zowel het digitale kanaal als voor de meer traditionele vormen van klantcommunicatie. De afdeling bestaat uit zeven domeinen.
Het domein Optimalisatie & Beheer heeft de focus op de optimalisatie van de dagelijkse gang van zaken op uwv.nl. Het team levert data gedreven inzichten om vervolgens op basis van deze inzichten met kleine aanpassingen grote resultaten te boeken. Optimalisatie & Beheer bestaat uit 18 mensen en kent de volgende functies: e-mailmarketeer, relatiebeheerder E-dienstverlening, portaalspecialist, web analist, SEO/SEA specialist en de manager optimalisatie & beheer.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox