Technische Universiteit Eindhoven
max €140 per uur
Noord-Brabant
32 uur per week
30 mei 2024
31 december 2025
De TU/e bouwt met de Vastgoedstrategie Campus 2030 aan de campus van de toekomst. Gebouwen van de
TU/e moeten zo zijn ingericht dat de campus een aantrekkelijke hotspot wordt met state-of-the-art
faciliteiten voor studenten, onderzoekers, ondernemers, investeerders en bedrijven. Om dit te realiseren zijn
er diverse projecten gedefinieerd, waaronder het project Groot Vervangend Onderhoud Helix.
Gebouw Helix van de faculteit Chemical Engineering en Chemistry bestaat uit 6 bouwlagen met een afmeting
van 30.000 m2 BVO. In de vastgoedstrategie Campus 2030 is vastgesteld dat Helix na 2030 gerenoveerd gaat
worden. De plannen voor renovatie, maar ook het jaar waarin deze exact gaat plaatsvinden zijn nog niet
bekend. Om tot aan de renovatie de bedrijfszekerheid en veiligheid te garanderen is het noodzakelijk om
groot vervangend onderhoud (GVO) aan de gebouw gebonden installaties en bouwkundige componenten uit
te voeren om het gebouw de komende 10 jaar in stand te houden. Het GVO wordt uitgevoerd van Q3 2024
t/m Q4 2025.
De volgende (onderhouds)werkzaamheden zijn opgenomen in het GVO:
• Instandhouding gebouw gebonden installaties, m.n. luchtbehandeling en verwarmingsinstallatie;
• Bouwkundige componenten zoals revitalisering vloerafwerking, vervangen plafonds en aanpassen
receptie, kantine en pantry's;
• Vervangen BMI/AOI;
• Aanpassen / uitbreiden toegangsbeveiliging;
• Vervangen verlichting naar Ledverlichting;
• Brandveiligheid;
• Vernieuwen / aanpassen data-installatie.
In gebouw Helix zijn de faculteiten Chemical Engineering en Chemistry (CE&C) en een aantal onderdelen van
de faculteit BioMedical Engineering (BME) ondergebracht.
De Opdrachtgever is op zoek naar een directievoerder die zowel de bouwkundige, installatietechnische,
beveiliging technische-, als brandveiligheidsmaatregelen kan aansturen tijdens de uitvoering door de
aannemer om het gebouw de komende 10 jaar in de lucht te houden.
De directievoerder zal komen te werken op de afdeling RE en zal verantwoordelijk zijn voor de aansturing
van het toezichtteam bestaande uit de installatietechnisch- en bouwkundige toezichthouders en het
aansturen van de aannemer. Daarnaast zal de directievoerder ook verantwoordelijk zijn voor het adviseren
van de Opdrachtgever inzake planningen, financiën, kwaliteit en risico’s.
De directievoerder verricht onder andere de volgende taken:
Contracten
• Controle op aanwezigheid en compleetheid van contracten t.b.v. directievoering
Bestek
• Bijhouden wijzigingen bestek
Geld
• Adviseren directie stelposten en verrekenbare hoeveelheden
• Identificeren en adviseren directie inzake meer en minder werk
• Integreren adviezen meer en minder werk en adviseren opdrachtgever
• Adviseren opdrachtgever inzake termijnstaat en termijnen
• Opstellen periodieke overzichten financiële stand van zaken
• Analyseren en beheren CAR-verzekering en bankgaranties
Organisatie/procesintegratie
• Opzetten en instandhouden organisatie directievoering
• Opstellen en coördineren directievoeringplan
• Opstellen en coördineren toezichtplan
• Inrichten en beheren werkenadministratie
• Voeren van Directie
• Directie en controle op coördinatie hoofd- en nevenaannemers
Tijd
• Beoordelen planning aannemer(s)
• Bewaken projectdoorlooptijd
Informatie en Communicatie
• Opstellen en beheren informatie- en communicatieplan Uitvoering - Directievoering
• Voeren van overleg met opdrachtgever
• Opstart bespreking met aannemer (uitvoering)
• Voorbereiden, voorzitten, verslagleggen van bouwvergaderingen
• Waar nodig deelnemen aan werk- en coördinatievergaderingen
• Voorbereiden, voorzitten, verslagleggen van werk- en coördinatievergaderingen
• Uitvoeren wijzigingenbeheer
• Voeren van overleg met interne en externe specialisten
• Voeren van overleg met bevoegde instanties
• Voeren van overleg met beheerders nutsvoorzieningen (M-taak)
• Voeren van overleg met leveranciers (M-taak)
• Rapporteren directievoering aan opdrachtgever
• Toezien op revisiebescheiden, certificaten, garantiebewijzen, onderhouds- en
bedieningsvoorschriften
• Laten opstellen weekrapporten en/of dagboek door toezicht
Kwaliteitszorg en risico's
• Toetsen Uitvoering gereed Ontwerp
• Toetsen Technisch ontwerp Uitvoering
• Coördineren toetsing Uitvoering gereed Ontwerp aan Bestek en toepasselijke wettelijke
regelgeving
• Controleren werk- en productietekeningen werk van derden
Datum
Referentie
25 april 2024
PCM 2024/1979749
• Toezien op de uitvoering
• Geven van orders en aanwijzingen omtrent de uitvoering
• Toezien op levering, opslag, bemonstering, keuring en verwerking van bouwstoffen
• Beoordelen materialen en essentiële details Installaties
• Controleren van meet- en inregelstaten Installaties
• Toezien op nakoming overeenkomsten door uitvoerende partijen
• Opnemen t.b.v. de oplevering
• Houden van de oplevering
• Controleren beproeving Installaties bij oplevering
• Controleren revisiebescheiden
• Opnemen na uitvoering restpunten
• Beproeven Installaties bij oplevering
Vergunningen
• Handhaven vergunningen
1.3
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox