Het Kadaster

Contract Manager

Het Kadaster

  • max €90 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 15 januari 2022

  • 15 juli 2022

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Inkoop & Contractmanagement is op zoek naar een Contractmanager primair voor het facilitaire werkveld.

Bij het Kadaster wordt voor meer dan € 200 mln. per jaar uitgegeven bij leveranciers. Het grootste deel daarvan gaat naar IT leveranciers die hardware, software en andere diensten leveren. Het overige deel gaat voornamelijk naar het inhuren van mensen en uitgaven op facilitair gebied. Je kunt bij dit laatste denken aan kosten van gebouwen en alles wat daarmee samenhangt.

De afdeling Inkoop en Contractmanagement zorgt ervoor dat producten en diensten op een rechtmatige en doelmatige manier worden gecontracteerd. Vervolgens waken zij er (namens de contracteigenaar) voor dat bij de uitvoering van het contract de doelstellingen, die met het contract zijn beoogd, worden gerealiseerd.

De afdeling bestaat uit twee subafdelingen die voor alle directies werken, namelijk:

  • Inkoopadvies en -begeleiding
  • Contractmanagement  

Opdrachtomschrijving
Het succes van een contract wordt bepaald door de uitvoering en de bijdrage aan de doelstellingen van het Kadaster. Dat gebeurt door tijdens de uitvoeringsfase van een contract proactief de naleving van alle in het contract vastgelegde verantwoordelijkheden, (financiële) verplichtingen, procedures, afspraken, voorwaarden en tarieven te bewaken en alle onduidelijkheden, tegenstrijdigheden en hiaten op te lossen. Daarnaast moeten alle met het contract gepaard gaande risico's beheerst worden en de gewenste wijzigingen in het contract rechtmatig worden verzorgd.  

De contractmanager voert hiervoor namens de contracteigenaar tijdens de uitvoering de regie over alle relevante activiteiten en overleggen intern en extern (met leverancier) en zorgt dat de relevante afdelingen en personen worden betrokken. Bij aanvang van de uitvoeringsfase stemt hij de mate van governance af met de contracteigenaar.

Tevens wordt een contractdossier aangelegd zodat ook de uitvoering en prestaties van de leverancier gemonitord worden en desgewenst (achteraf) geëvalueerd kan worden. Daarnaast verzorgen de contractmanagers (input voor) rapportages voor de diverse stakeholders over de uitvoering van de contracten en de prestaties van leveranciers.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • CATS-methodiek
  • SAP SRM voor registratie van financière verplichtingen/contractinformatie
  • 2Agree voor bijhouden stuurinformatie contractmanagement

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

De werkzaamheden van de contractmanager zijn uiteenlopend en hierbij kun je denken aan een relatief eenvoudig contract op het gebied van bedrijfshulpverlening maar ook een complexer contract wat betreft het onderhoud en beheer van al het vastgoed. Kortom: veel diversiteit in de contracten en dagelijks ben je bezig met werkzaamheden zoals:

  • je draagt zorg voor implementatie van nieuwe contracten of bij vernieuwing van bestaande dienstverlening;        
  • je monitort KPI’s, SLA’s, naleving van de in het contract vastgelegde voorwaarden en verantwoordelijkheden, (financiële) verplichtingen, procedures e.d., bewaakt de beoogde doelstelling van een contract en zorgt voor de analyses;
  • je voert wijzigingen door op de bestaande contracten en het vastleggen hiervan in nauw contact met je opdrachtgever en je directe collega’s van Inkoop & contractmanagement;
  • je bent het eerste aanspreekpunt voor de leveranciers en het inregelen van contacten zowel binnen het Kadaster als met leveranciers op diverse niveaus (governance) en neemt daarin zelf initiatieven en je zorgt ervoor dat de juiste resultaten gemeten worden en geeft (ook ongevraagd) advies;
  • je bent vanaf het eerste moment betrokken bij de (Europese)  aanbestedingen/onderhandelingen (samen met de afdeling inkoopservices);
  • je volgt relevante ontwikkelen in de (facilitaire) markt en vertaalt deze door in productinnovaties en dienstverlening en draagt deze aan ter verbetering;
  • Je bent onderdeel van de afdeling Inkoop & Contractmanagement en van het specifieke team Contractmanagement. De afdeling en het specifieke team zijn in ontwikkeling en je draagt bij aan de vorming hiervan.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Advies- en projectvaardigheid; • Overtuigingskracht; • Gedreven en lef hebben maar ook, indien de situatie daar om vraagt, de rust kunnen bewaren en het geduld opbrengen; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Kwaliteitsgericht; • Proactief en initiatiefrijk • Commercialiteit/ Onderhandelingsvaardigheid. • Probleem-analytisch vermogen Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • Kennis en ervaring met projectmanagement
  • Kennis en ervaring met het gebruik van kwaliteits- en prestatie indicatoren en weet wat termen als SLA, KPI’S inhouden op dit gebied en bent bekend met kwartaalanalyses
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Taalniveau Nederland minimaal B2
  • Aantoonbare ervaring met implementatie van contracten
  • Aantoonbare ervaring met (EU) aanbestedingen
  • Aantoonbare ervaring in onderhandelen
  • Bij voorkeur aanvullende specialisatie in CM CATS
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan als Contract Manager binnen het facilitaire werkveld
  • Minimaal een relevante afgeronde HBO-opleiding op gebied van contract – en leveranciersmanagement
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 januari 2022 of zo spoedig mogelijk tot en met 15 juli 2022 voor 32-36 uur uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend

De Wensen

  • U toont duidelijk aan (max. 200 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (weging 30%). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten/risico’s (max. 200 woorden) die zich voor doen vanuit de rol van contractmanager bij implementatie van aanbestedingstrajecten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost/wegneemt (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten/risico’s relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • • U geeft een beschrijving in het CV bij welke opdrachtgever de werkervaring binnen facilitaire werkgebied is opgedaan en periode (mm-jj). Beschrijving met maximaal 30 woorden per werkervaring wat je rol en bijdrage was. • U geeft een beschrijving van uw bijdrage in (EU) aanbestedingstrajecten. (max 100 woorden) • U geeft een beschrijving van de toepassing van de plan-do-check- act cyclus (max 100 woorden) Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox