Gemeente Dronten

Consulent inkomen

Gemeente Dronten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
De inkomensconsulent moet zelfstandig in staat zijn om een eigen caseload te beheren een aanvragen levensonderhoud kunnen afhandelen. We verwachten van je dat je de aanvragen conform gemeentelijk beleid en Participatiewet onderbouwt en administratief verwerkt, rapporteert, beschikt en registreert. Naast je werkzaamheden van een inkomensconsulent voer je mogelijk ook de bijzondere bijstand uit.

Als inkomensconsulent ben je verantwoordelijk voor rechtmatigheid van de uitkeringen in brede zin. Inkomensconsulenten zitten in één team met re-integratie, handhaving en leerplicht leerlingenvervoer. Binnen het vakgebied werk je nauw samen met andere teams, zoals Zorg, Wmo en jeugdwet om gezamenlijk de inwoner van de gemeente Dronten het beste te kunnen faciliteren. 

Competenties

In Dronten zijn we hard aan het werk om de vertaalslag te maken om van buiten naar binnen te werken. De grondhouding die we zoeken is de meeste mensen deugen en de menselijke maat waarin de rechten en de plichten die behoren bij een uitkering niet het oog verloren worden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg / voorkeur minimaal 2 dagen op kantoor liefst 3

 

De Eisen

  • 4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeente;
  • 1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • 3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

De Wensen

  • 5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van SJD of SW;
  • 6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeente;
  • 7. Aantoonbare werkervaring met GWS Suite4all;
  • 8. Aantoonbare werkervaring met Djuma;
  • 9. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren acn bijzondere bijstand bij een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox