Gemeente Geertruidenberg

Consulent bijzondere bijstand

Gemeente Geertruidenberg

De opdracht­omschrijving

De Gemeente
De gemeente Geertruidenberg is in ontwikkeling! Door de talenten van onze medewerkers te benutten en continu te zoeken naar vernieuwing blijven we sterk als organisatie en zijn we altijd klaar voor de toekomst. We zijn wendbaar en anticiperen op ontwikkelingen in en om de gemeente. Van zo’n lerende organisatie waarin jouw talent gezien wordt, wil jij toch ook deel uitmaken?
Onze missie: Wij zijn een betrouwbare, verbindende partner.
Onze visie en strategie: Wij zijn een wendbare en lerende organisatie die optimaal schakelt op veranderingen. Onze medewerkers tonen eigenaarschap en krijgen ruimte en vertrouwen om zich te ontwikkelen. Vanuit die kracht zoeken wij de verbinding met onze omgeving en partners. Om een wendbare organisatie te blijven werken wij opgavegericht vanuit zelforganiserende teams.
Ontwikkeling Sociaal Domein
De ondersteuning en ontwikkeling in het sociaal domein wordt meer vanuit en samen met de samenleving ingevuld en opgepakt. Integraliteit wordt steeds meer vanzelfsprekend. Maatschappelijke vraagstukken worden door de gemeente samen met betrokken inwoners en organisaties gesignaleerd en geagendeerd. Initiatieven worden geïnitieerd vanuit gedeelde analyses of daarmee verbonden.

Steeds meer krijgen we te maken met inwoners die complexe problemen hebben op meerdere terreinen. Met de collega’s van het team Inkomen heb je contact met de andere teams van het sociaal domein en onze externe partners om de dienstverlening aan onze inwoners zo goed mogelijk te kunnen vervullen.

Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het behalen van de teamresultaten.

Functie omschrijving
De volgende taken horen bij de functie consulent inkomen bijzondere bijstand:
 

  • je draagt de verantwoordelijkheid voor aanvragen bijzondere bijstand, minimaregelingen van nuggers;
  • je voert heronderzoeken, mutaties, beëindigingen en draagkrachtberekeningen uit;
  • je bent verantwoordelijk voor de nuggers;
  • je stelt rapportages en beschikkingen op en registreert correct in SSD;
  • je voert (balie)gesprekken en draait telefoondiensten;
  • je ondersteunt de fraudepreventiemedewerker bij onderzoeken (bijvoorbeeld door het afleggen van huisbezoeken).
  • Je informeert, adviseert en verwijst klanten door waar nodig en houdt daarbij rekening met de regels omtrent privacy.


Heb jij ervaring dan pas jij in ons plaatje!

Functie eisen
Wij zijn op zoek naar een aanpakker die productie- en klantgericht werkt en gewend is zelfstandig een caseload te draaien. Wij zoeken iemand die al enkele jaren ervaring heeft in dit vakgebied en over de volgende ruime kennis, kunde en ervaring beschikt:

Kennis:

  • een HBO werk- en denkniveau (bijvoorbeeld HBO SJD);
  • kennis van actuele wet- en regelgeving;
  • Ervaring als (allround) consulent Inkomen bijzondere bijstand en minimaregelingen;
  • kennis van Suite Sociaal Domein (SSD);


Competenties:

  • integrale en brede blik, vanuit het gedachtegoed van de omgekeerde toets;
  • binnen de wettelijke kaders weet je de menselijke maat te hanteren;
  • fraudealert;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk);
  • stressbestendig en flexibel;
  • snel kunnen schakelen;
  • zelfstandig, proactief, teamplayer.

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft kennis van participatiewet, ervaring als (allround) consulent Inkomen bijzondere bijstand en minimaregelingen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met Suite Sociaal Domein (SSD). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • integrale en brede blik, vanuit het gedachtegoed van de omgekeerde toets; • binnen de wettelijke kaders weet je de menselijke maat te hanteren; • fraudealert; • uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk); • stressbestendig en flexibel; • Snel kunnen schakelen; • zelfstandig, proactief, teamplayer.
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox