Gooise Meren

Casemanager/vergunningverlener omgevingswet

Gooise Meren

  • max €95 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 01 juni 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht

Voor het afhandelen van vergunningsaanvragen Omgevingswet zijn wij op zoek naar een casemanager/vergunningverlener, bij voorkeur met kennis van monumenten. Als vergunningverlener weet je hoe belangrijk het is dat aanvragers hun vergunning niet alleen op tijd ontvangen maar ook dat er met hem of haar  meegedacht wordt.

  • Je toetst vergunningsaanvragen variërend van dakkappelen en aanbouwen tot nieuwbouw projecten
  • Je verstrekt mondelinge en schriftelijke informatie aan de aanvrager (inwoner of bedrijf) en aan collega’s en adviseurs.
  • Je bewaakt de voortgang van de processen en controleert informatie op juistheid en volledigheid.
  • Je verwerkt de adviezen die je ontvangt tot een juridisch juiste beslissing.
  • Je zorgt dat aanvragers op tijd hun vergunning krijgen.

Competenties

    • Je bent proactief en je denkt steeds een stap vooruit
    • Je steekt graag de handen uit de mouwen en bent resultaatgericht
    • Je pakt zaken zelfstandig op en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
    • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.
    • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Aantoonbare kennis van de Omgevingswet. Dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding of cursus op het gebied van de Omgevingswet;
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring sinds 1 januari 2024 met opstellen van vergunningen onder de Omgevingswet;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener omgevingsrecht;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting of in de richting Bouwkunde;
  • Een afgeronde opleiding ABW1;
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van vergunningsaanvragen met betrekking tot monumenten;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox