Gemeente Deventer

Casemanager omgevingsvergunningen

Gemeente Deventer

De opdracht­omschrijving

Casemanager Omgevingsvergunningen 

Voor het behandelen van omvangrijke en complexe aanvragen Omgevingsvergunning zijn we op zoek naar een Casemanager Omgevingsvergunningen.

 

Werken voor Deventer

De gemeente Deventer is een moderne en snel schakelende gemeentelijke organisatie met de blik naar buiten en een focus op het realiseren van ondernemers- en inwonerstevredenheid. We werken samen volgens onze kernwaarden Zorgzaam, Open, Verantwoordelijk en Durf.

 

Functie-inhoud

Als Casemanager Omgevingsvergunningen ben je inhoudelijk en procesmatig verantwoordelijk voor de kwaliteit en de tijdige afhandeling van vergunningaanvragen. Je toetst aanvragen omgevingsvergunningen onder meer op ontvankelijkheid, aan het bestemmingsplan, de Welstandsnota, het Bouwbesluit en overige wetgeving. Daarbij kijk je altijd naar kansen voor onze inwoners en ondernemers, want Deventer is gastvrij en wil mogelijk maken. De Bouwbesluittoets en de constructieve toets zet je uit bij specialisten in het team; milieu-expertise win je in bij de omgevingsdienst IJsselland.

Je bouwt op een groot team specialisten, waaraan je advies kunt vragen. Verder heb je korte lijntjes met externe partners, zoals de Omgevingsdienst, de Veiligheidsregio en bijvoorbeeld de Provincie. Jij weet hoe je informatie moet inzamelen om tot een goed advies te komen en bewaakt strikt de termijnen.

Als een vergunningaanvraag het actuele gemeentelijke beleid raakt, signaleer je dat en leg je de verbinding met collega’s die verantwoordelijk zijn voor dit beleid.

Uiteraard heb je veel contact met mensen die aanvragen doen. Je begrijpt hun behoeften. Als een aanvraag niet kan worden gehonoreerd, denk je waar mogelijk mee in oplossingen die wel haalbaar zijn. Soms moet je ook ‘nee’, zeggen. Je legt je beslissing dan duidelijk uit, waardoor er begrip ontstaat.

 

Het team

Het team Ondernemen en Vergunningen (ca. 60 medewerkers) maakt initiatieven mogelijk en draagt bij aan een veilige leefomgeving. Het team voorziet in tijdige en zorgvuldige vergunningverlening, bestuursrechtelijke handhaving en het relatiebeheer van de gemeente.

De Eisen

  • Op CV aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeente
  • Minimaal een afgeronde MBO+ opleiding Bouwkunde of een vergelijkbare opleiding
  • Kandidaat is beschikbaar voor de gevraagde 28-36 uur per week.
  • Functie-eisen Je hebt een afgeronde MBO+ of HBO opleiding Bouwkunde of een vergelijkbare opleiding. Ook ben je in het bezit van het diploma ABW I of een vergelijkbaar diploma. Verder heb je actuele kennis van het omgevingsrecht en meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeente. Je pakt zelfstandig opdrachten op, maar blijft niet door ploeteren als je er niet uitkomt. Dan vraag je hulp aan een van je collega’s.

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding Bouwkunde of een vergelijkbare opleiding
  • Kandidaat is in het bezit van een afgerond diploma ABW I
  • Meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeente
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbare actuele kennis van het omgevingsrecht, opgedaan bij voorkeur in de afgelopen 3 jaar.
  • Kandidaat is minimaal 2 dagen per week beschikbaar voor werken op kantoor.
  • Gesprekken vinden plaats op 20 maart de gehele dag of 22 maart in de ochtend. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je pakt zelfstandig opdrachten op, maar blijft niet door ploeteren als je er niet uitkomt. Dan vraag je hulp aan een van je collega’s. - communicatieve vaardigheden - zorgvuldig - klantgericht - integer

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox