Gemeente Breda

Buitengewoon opsporingsambtenaar (Boa) Domein 1 (parkeren)

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

 Buitengewoon opsporingsambtenaar (Boa) Domein 1 (parkeren)

Wil jij de 9e stad van Nederland veiliger en leefbaarder maken? Ben jij een flexibele teamplayer met een echte aanpakkersmentaliteit? De buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s) van de gemeente Breda werken samen in  een leuk en dynamisch team: Team Handhaving en Wijkveiligheid. Samen met de ketenpartners zorgen we voor een veilige en leefbare stad, onze missie: ‘Met en voor burgers, bedrijven en bezoekers, organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid’

 Wat ga je doen?
Als BOA parkeren hou je je vanuit je expertise en ervaring bezig met het controleren van blauwe zones, vergunningengebieden, GPK controle en foutparkeren in fiscale gebieden. Jij draagt op deze manier bij aan het veilig en leefbaar houden van onze mooie stad.
Je houdt toezicht in de stad, werkt informatie en risico gestuurd en hebt voelsprieten voor zaken die niet in de haak zijn.
Je bent de oren en ogen in de wijken en signaleert opvallendheden aan de wijkboa.

Je aanpak is bij voorkeur preventief: je signaleert ongewenste situaties en bespreekt deze met betrokkenen. Als het niet anders kan, dan ga je over tot handhaving. 
BOA ben je 24/7 maar je kan ook flexibel worden ingezet. We werken met een standaard rooster met dagelijkse diensttijden van 8:45 tot 22:15 uur. Echter kan de situatie zo zijn dat we afwijken van dit rooster en je dus ook andere tijden wordt ingezet.


Als BOA parkeren heb je een diploma MBO niveau 3 of hoger nodig en ben je in het bezit van je boa getuigschrift. Heb je geen BOA getuigschrift heeft solliciteren geen zin. Daarnaast heb je ook de volgende diploma’s op zak of ben je bereid deze op korte termijn te behalen:

  • EHBO diploma
  • RTGB toets (theorie en praktijk)
  • Bike training
  • Verkeersregelaar

Tevens beschik je over de volgende eigenschappen:
Je werkt zelfstandig en neemt initiatief. Je houdt daarbij rekening met de vastgestelde richtlijnen en processen. Je bent oplossingsgericht en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Je kunt je aanpassen aan veranderende eisen en omstandigheden. Je bent flexibel qua werktijden (in het weekend, op feestdagen, in de avond/nacht. Daarnaast ben je in het bezit van rijbewijs b (of ben je bereid deze op korte termijn te halen). Tevens ben je fysiek in staat om diensten op de bike te draaien.

Afdelingsinformatie:

De buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s) van de gemeente Breda werken samen in  een leuk en dynamisch team: Team Handhaving en Wijkveiligheid. Dit team bestaat uit  boa’s, cameraobservanten/centralisten, fietshandhavers en fiscaal controleurs. Samen met de ketenpartners zorgen we voor een veilige en leefbare stad.
Binnen onze afdeling zetten we actief de vier organisatieprincipes centraal : ondernemend werknemerschap, 1 organisatie, flexibele organisatie en doelmatige bedrijfsvoering.
In het kader van deze missie houden de BOA’s zich bezig met toezicht en handhaving in de wijk op het gebied van overlast (denk hierbij bijvoorbeeld aan afval, honden, jongeren horeca en evenementen). Toezicht en handhaving behoren tot de kerntaken van de gemeente, maar zijn geen doel op zich. Het zijn instrumenten om spontane naleving van de regels te bevorderen en daarmee een bijdrage te leveren aan Breda als veilige en prettige stad.


Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

De 2e week van januari is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft kennis van verbindingssystemen als C2000 en heeft ervaring in het boa vak / politie vak. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in de richting van handhaving, toezicht en veiligheid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 6 maanden ervaring als toezichthouder/handhaver. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 6 maanden ervaring als toezichthouder/handhaver. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.  Kennis en kunde van de verbindsystemen van de politie (C 2000)  Kennis van Breda en en de omliggende gemeenten (samenwerkingspartners)  Inzicht in / kennis over de werkwijze van partners in de veiligheidsketen (o.a. Politie, buurtpreventie, stadsmariniers);  Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk en een goede mondelinge beheersing van de Engelse taal  De flexibiliteit om je aan te passen aan veranderende eisen en omstandigheden  Je staat open voor nieuwe ideeën en draagt deze zelf ook aan. De 2e week van januari is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox