Gemeente Amsterdam

Bouwmanager werven en overslagpunten

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Bouwmanager treed je op als manager bij het voorbereiden en realiseren van (ver)bouwprojecten voor het programma Transitieplan Werven en Overslagpunten, samen met adviseurs en aannemers binnen vastgestelde functionele en financiële kaders. Je realiseert daarbij de vooraf gestelde doelstellingen op een efficiënte wijze, rekening houdend met het toekomstig gebruik van het gebouw.

-Bijdragen aan de ontwikkeling van de Gemeentelijk Huisvesting portefeuille van de gemeente Amsterdam,

-Verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden en uitvoeren van (ver)bouwprojecten;

-Werken in een projectteam van 25 enthousiaste collega's.


Werkzaamheden
  • Je begint de dag met het formuleren van een plan van aanpak, waarin duidelijk staat wat jouw opdracht is richting je interne opdrachtgever (stuurgroep). Hierin wordt het programma van eisen vastgelegd (waar moet het gebouw aan voldoen? Hoeveel vierkante meters en ruimtes, enzovoort);
  • Vervolgens overleg je met diverse adviseurs, zoals architecten of installatieadviseurs, om het vastgestelde programma van eisen in een ontwerp te vertalen. Als voorzitter van het ontwerpteam heb je deze adviseurs gecontracteerd. Samen met de adviseurs dien je de omgevingsvergunning in voor het ontwerp;
  • Daarna volgt een bouwvergadering met aannemers en onderaannemers om jouw bouwproject binnen de vastgestelde kaders van tijd en budget te realiseren. Deze aannemers zijn geselecteerd volgens de door jou opgestelde aanbestedingsstrategie;
  • Na de middagpauze bewaak je de gemaakte afspraken met adviseurs en bouwbedrijven. Deze afspraken zijn gemaakt voor de realisatie van Gemeentelijke huisvesting Ook adviseer je over een nieuw project waarvoor je de kostenraming hebt geanalyseerd;
  • Tot slot rapporteer je aan je opdrachtgever over de voortgang van je bouwproject. Dit doe je door het opstellen van een verslag, waarbij tijd en geld de uitgangspunten zijn.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille.Projectorganisatie Transitie Werven en Overslagpunten In 2017 is het cluster Stadsbeheer opgericht bestaande uit de drie directies, te weten Afval en Grondstoffen (A&G), Stadswerken en Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte (THOR). Gebleken is dat de huisvesting verbeterd moet worden en niet voldoet aan de duurzaamheidsdoelstellingen van de gemeente Amsterdam. Daarom is opdracht gegeven voor het Transitieplan Werven en overslagpunten. Het transitieplan werven en overslagpunten beschrijft een transitie van 37 naar 23 uitvoeringslocaties. Daarmee wordt de uitvoering van het stadsbeheer effectiever, efficiënter en duurzamer. Bovendien wordt passende, kwalitatief goede en veilige huisvesting gerealiseerd voor medewerkers die uitvoerende werkzaamheden verrichten en medewerkers die hieraan op de uitvoeringslocaties ondersteuning bieden. In mei 2020 heeft de gemeenteraad besloten over het transitieplan werven en overslagpunten.


 

De Eisen

  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).  
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)  
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde hbo of wo opleiding op het gebied van bouwkunde of vergelijkbaar. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als bouwmanager bij een van de G-4 gemeenten met aantoonbare persoonlijk bijdragen aan succesvolle bouwprojecten. Project en persoonlijke bijdrage dienen in de CV duidelijk te worden vermeld.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift voor de rapportages en de overleggen die in de functieomschrijving worden vermeld. Dit dient te blijken uit de door de door de kandidaat geschreven motivatiebrief.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  

De Wensen

  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met vraagstukken m.b.t. de huisvesting van de eigen organisatie in een G-4 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.  
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft relevante ervaring in het opstellen of beoordelen van programma’s van eisen, rapportages over de projectvoortgang; bijhouden van de projectfinanciën en rapporteren daarover. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als directievoerder en/of kwaliteitsmanager of vergelijkbare functie bij een gemeente of overheidsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox