Gemeente Lelystad
geen max tarief
Flevoland
36 uur per week
09 september 2021
31 december 2021
BESTANDBEHEERDER BBZ ZELFSTANDIGENLOKET FLEVOLAND
Wij zijn op zoek naar 2 Bestandbeheerders voor de duur van 4 maanden voor 36 uur per week met optie tot verlengen.
Ben je …..
een ondernemende professional op het terrein van debiteurenbeheer en wil je mee werken aan het versterken van het Zelfstandigenloket Flevoland? Heb je gedegen kennis van de Bbz-regeling (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004), stel je de ondernemer centraal en weet je van aanpakken? Dan komen we graag in contact met jou!
Sociaal Domein…
Binnen het Sociaal Domein vinden we de volgende teams: Aanvragen, Mutaties, Handhaving, Financiën, Klantcontact, Jeugd, Wmo, Zelfstandigenloket Flevoland, Maatschappelijke ondersteuning en Gezondheid, Onderwijs & Jeugdhulp , Economie en Bedrijfsondersteuning.
Het team...
Het Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) is een samenwerkingsverband van de 6 Flevolandse gemeenten (Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde). Als gemeentelijk loket zorgt het ZLF voor kredietverlening en inkomstenondersteuning voor ondernemers woonachtig in Flevoland. Het ZLF adviseert en ondersteunt startende, gevestigde, oudere en beëindigende ondernemers op het gebied van ondernemerschap. Het ZLF zorgt voor de uitvoering van verschillende wettelijke regelingen:
• het Bbz 2004 (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004);
• toepassing van de IOAZ (Wet inkomensvoorziening oudere en arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen);
• de Tozo. (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers tijdens corona)
Verder verwijst het ZLF ondernemers en ex-ondernemers door naar organisaties die zich bezig houden met schuldhulpverlening.
De functie…
Als bestandbeheerder Bbz ga je o.a. aan de slag met de volgende werkzaamheden:
- de terugvordering van te veel betaalde uitkeringen levensonderhoud;
- de aflossing en rentebetalingen van toegekende bedrijfskapitalen;
- de terugvordering van opgeëiste of opeisbare bedrijfskapitalen.
Voor deze klus weet je je kennis van boekhoudkundige zaken, inzicht in cijfers en bedrijfseconomie te combineren met oplossingsgericht denken en creativiteit.
Doordat je wet- en regelgeving kent en weet toe te passen in de praktijk, weet je ook waar de grens ligt en waar ruimte zit. Je bent het aanspreekpunt voor ondernemers als het gaat om het terug- en invorderen van Bbz-leningen. Je draagt er zorg voor dat het debiteurenbestand up-to-date blijft door o.a. het treffen van betalingsregelingen en het verwerken van betalingen. Om dit voor elkaar te krijgen zal je telefonisch en per e-mail contact onderhouden met de ondernemers en externe organisaties. Jij motiveert de ondernemer om betalingen in stand te houden of zoekt samen met de ondernemer naar een oplossing die passend is bij zijn situatie. Dit doe je in samenwerking met de consulenten Bbz.
Taken …
- cliëntgegevens verwerken in de Suite, Corsa en andere systemen;
- de terug- en invordering van de Bbz-leningen;
- definitief vaststellen van de uitkeringen, beoordelen hoogte rentereductie;
- rente-opboekingen van de betreffende Bbz-leningen;
- het zorgdragen voor efficiënt en klantvriendelijk debiteurenbeheer van de Bbz-leningen;
- uitwinnen zekerheden;
- behandelen van betalingsregeling-, schuldregelingsverzoeken;
- voeren van gesprekken met de cliënt over de aflossingscapaciteit;
- opstellen draagkrachtberekening;
- het opstellen van rapporten en beschikkingen in de Suite en andere systemen;
- waar nodig schakelen met externe partijen, zoals deurwaarders, schuldhulpverleningsorganisaties, banken, accountants etc.;
- de juiste balans vinden tussen zakelijke opstelling en betrokkenheid met de ondernemer.
Jouw profiel…
-kennis op HBO niveau, met aanvullende opleidingen op het terrein van Bbz;
- boekhoudkundige en fiscale kennis;
- in staat zijn om jaarcijfers en IB-aangiften te interpreteren
- goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- kennis van Microsoft Office;
- kennis van het ondernemersklimaat in de provincie Flevoland;
- affiniteit met zelfstandig ondernemerschap;
- zeer ruime kennis van Bbz 2004, Participatiewet, IOAZ en Awb;
- recente kennis en ervaring met het werken in GWS4all/Suite en Corsa.
- dankzij minimaal 3 jaar relevante werkervaring met debiteurenbeheer Bbz, direct inzetbaar.
Competenties …..
Als persoon ben jij het best te omschrijven als:
- ‘stevige’ persoonlijkheid met zakelijke inslag;
- collegiaal en betrokken;
- communicatief sterk;
- zich kunnen inleven in de problematiek en vragen van de ondernemers, goed kunnen doorvragen en
de drive hebben om de ondernemers verder te helpen binnen de kaders van het Bbz;
- proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk;
- resultaatgericht, flexibel en klantgericht kunnen werken;
- stressbestendig;
- affiniteit met bedrijfseconomische en fiscale gegevens/vraagstukken;
- bereid om vakinhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen.
Corona-maatregelen: De functie wordt op dit moment voor een groot deel vanuit huis uitgevoerd. Kandidaat beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed). Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden veelal via MS teams op afstand plaats. Afhankelijk van de corona-maatregelen vragen we de kandidaat 2 dagen per week op kantoor in Lelystad te komen werken.
|
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox