Gemeente Oldebroek

Beleidsmedewerker Statushouders en Participatie

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

De opdrachtgever
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Het team
Het team Samenleving bestaat uit ruim 25 enthousiaste en gedreven (beleids)medewerkers. Naast jeugd, Wmo, Participatie en inkomen, zijn onderwijs, sport, gezondheid, cultuur, subsidies en veiligheid belangrijke werkvelden binnen het team.

Opdrachtomschrijving
Vanwege een periode van afwisselende uitval en aanwezigheid van een collega, zoeken we tijdelijk een beleidsmedewerker Statushouders en Participatie.

Dit zijn de belangrijkste onderdelen van je opdracht:

  • Optreden als beleidsmedewerker op het gebied van statushouders;
  • Beleid Nieuwe Wet Inburgering afstemmen met de uitvoering;
  • Beleid Nieuwe Wet Inburgering monitoren en sturen;
  • Beleidsonderdelen inburgeringswet evalueren en beleid doorontwikkelen;
  • Aanspreekpunt binnen de organisatie over de taakstelling statushouders;
  • Ontwikkelen van beleid op het gebied van handhaving participatiewet (o.a. sociale recherche);
  • Adviseren van het college op diverse thema’s op het terrein van statushouders, asiel en handhaving participatiewet (sociale recherche);

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als beleidsmedewerker op het gebied van participatie en/of statushouders in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat geeft op het CV blijk van aantoonbare actuele kennis van relevante ontwikkelingen binnen het sociaal domein (Participatiewet/inburgeringswet)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbare ervaring met het adviseren van bestuur en burgemeester op het gebied van participatie en/of statushouders.
  • De gesprekken vinden plaats op dinsdag 7 februari 2023. Zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde opleiding op WO niveau.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar ervaring opgedaan als beleidsmedewerker bij een gemeente.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als beleidsmedewerker op het gebied van participatie en/of statushouders in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat geeft op het CV blijk van aantoonbare actuele kennis en ervaring met Sociale Recherche.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Naast het onderschrijven van onze kernwaarden, Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties: • Communicatief vaardig in woord en geschrift • Politieke sensitiviteit • Samenwerkingsgericht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox