Gemeente Nederweert

Beleidsmedewerker Sociaal Domein

Gemeente Nederweert

De opdracht­omschrijving

 

In verband met een capaciteitstekort binnen onze organisatie zijn wij op korte termijn op zoek naar een Beleidsmedewerker Sociaal Domein voor gemiddeld 20 uur per week tot 1 maart 2022.

Taken:

Armoedebeleid* Uitvoering van de beleidsacties uit het beleidsplan armoede 2021-2025 (zie bijlage)

Jeugdhulp (preventie)* Samen met beleidsmedewerkers, managers en wethouders van de gemeente Nederweert de beleidskoers op het gebied van Jeugdhulp(preventie) bepalen:

Uitvoering geven aan het Koersdocument preventie.
Regisseren van preventieve activiteiten gericht op opvoedondersteuning; Voorzorg, Houvast, Maak jij het verschil voor     een kind?, Buurtgezinnen, nu niet Zwanger en Kansrijke start.
Uitwerking thema Klaar voor de Toekomst; trekkersrol samen met Leon Custers (Kwadrant) en actualisatie van het           Convenant Veilige School (acties uit de Regionale Ontwikkelingsagenda jeugd).
Deelname kernteam preventie, provinciale werkgroep pleegzorg en het subsidieteam.
* Contactpersoon AKJ (advies en klachtenbureau jeugdzorg) * Organiseren van het Vangnetoverleg, overleg CJG en IB'ers en het overleg Jeugd aan zet (overleg dat ontstaan is in de coronatijd om samen met lokale partners aanbod te creëren voor vrijetijdsbesteding voor jeugdigen in coronatijd).

Integriteit is één van de kernwaarden van onze organisatie. De kandidaat moet een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) kunnen overleggen. Er kan pas met de opdracht gestart worden op het moment dat de originele VOG is afgegeven.

De functie Beleidsmedewerker Sociaal Domein wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Beleidsmedewerker Sociaal Domein is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP'er/DGA. ZZP'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Kandidaatomschrijving

Functie-eisen:* HBO diploma op het vakgebied * Enkele jaren werkervaring als Beleidsmedewerker Sociaal Domein bij een gemeente * Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling * Goed kunnen plannen, prioriteiten stellen en het vermogen hebben om problemen gestructureerd te benaderen/aan te pakken * Gevoel voor bestuurlijke en ambtelijke verhoudingen * Goede communicatieve vaardigheden * Competenties: ondernemingszin, creativiteit, visie, omgevingsbewustzijn, regisseren

Interviewplanning

De top drie van kandidaten wordt door de gemeente Nederweert uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op dinsdagmiddag 19 oktober 2021 in Nederweert. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Nederweert op te nemen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op CV aantoonbaar minimaal één jaar werkervaring in de afgelopen drie jaar, met taken op het gebied van armoede en/of preventief jeugdbeleid.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Passendheid op opdracht: 10% - Passendheid in team: 10% - Flexibiliteit: 5%
  • Op CV aantoonbaar beschikbaar vanaf 25 oktober 2021 voor minimaal 20 uur per week. De beschikbaarheid moet op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Op CV aantoonbaar minimaal één jaar werkervaring in de afgelopen drie jaar als Beleidsmedewerker Sociaal Domein binnen een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox