gemeente Sudwest-Fryslan

Beleidsadviseur wegen

gemeente Sudwest-Fryslan

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als beleidsadviseur Wegen bij gemeente Súdwest-Fryslân ben jij degene die de brug slaat tussen visie en uitvoering.  Jij maakt het verschil met concreet resultaat: veiligere verkeerssituaties, slimme verlichting, duurzame materialen en een buitenruimte waar inwoners trots op zijn.

Bij ons krijg je de kans om te werken met actuele thema’s als klimaatadaptatie, circulaire economie en energietransitie. Je werkt mee aan het behoud en uitbouwen van onze rol als koploper in assetmanagement, waarmee we beheer en onderhoud slimmer, duurzamer en toekomstbestendig organiseren.

Verantwoordelijkheden

In deze rol ben jij de adviseur die beleid, financiën en praktijk met elkaar verbindt. Jij:

  • vertaalt de omgevingsvisie en bestuurlijke ambities naar haalbaar en uitvoerbaar beleid;
  • schrijft en vernieuwt beleidsnota’s, meerjaren- en jaarplannen;
  • adviseert over onderhoud, daarbij rekening houdend met het beleid rondom verkeersveiligheid, duurzaamheid en circulariteit.
  • signaleert verbeterkansen en pakt knelpunten aan;
  • ondersteunt de vakgroepleider bij financiële ontwikkelingen;
  • werkt nauw samen met vakspecialisten binnen team Wegen en met beleidsadviseurs van andere teams in de keten Openbare Ruimte;
  • bent de schakel tussen bestuur, management, inwoners en externe partners.

De kandidaat is inzetbaar vanaf maandag tot en met vrijdag voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf maandag tot en met vrijdag voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat is geen ZZP-er. Dit is geen opdracht voor een zzp-er aangezien dit een functie is die is ingebed in de organisatie, waarbij hierarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren. Ook via een doorleenconstructie is een zzp-er daarom geen optie.
  • De kandidaat heeft minimaal een hbo-opleiding, bijv. civiele techniek, mobiliteit of ruimtelijke ontwikkeling.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het vertalen van gemeentelijke doelstellingen naar beleid.
  • De kandidaat beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en analytisch vermogen.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van beheersystematiek openbare ruimte en wegbeheer en/of openbare verlichting.
  • Kandidaat heeft ervaring met waardegestuurd beheer en assetmanagement.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 oktober 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox