gemeente Katwijk

Projectleider burgerzaken

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht
De gemeente Katwijk is volop in ontwikkeling en werkt binnen het domein Burgerzaken aan de verdere modernisering van dienstverlening en werkprocessen. Voor de realisatie van een aantal belangrijke implementatietrajecten zoekt de gemeente tijdelijke ondersteuning van een ervaren Projectleider Burgerzaken.
De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, plannen en uitvoeren van projectmatige activiteiten, gericht op het opleveren van vooraf afgesproken projectresultaten. Daarbij ligt de nadruk op implementaties van nieuwe systemen en koppelingen, maar ook op optimalisatie van bestaande processen.
De werkzaamheden worden uitgevoerd in nauwe afstemming met de opdrachtgever en betrokken stakeholders, waarbij de opdrachtnemer de voortgang, risico’s en afhankelijkheden bewaakt en tijdig rapporteert. De focus ligt op het behalen van concrete en meetbare resultaten binnen een tijdelijke opdracht.

Doel
1. Succesvolle implementatie van:

  • Qmatic Cloud Experience
  • Onderzoeksmodule
  • E-diensten, inclusief zaakgericht werken en zaakkoppelingen
  • Koppeling BAG-BRP
  • Oribi
  • KeyBurgerzaken naar Raadplegen Derden

2. Een afgerond implementatieplan per project, inclusief planning, risicoanalyse en acceptatiecriteria.
3. Ingebruikname van de nieuwe functionaliteiten door de organisatie, inclusief overdracht naar beheer en eindgebruikers.
4. Waar nodig: bijdrage aan projecten op het gebied van Verkiezingen, ENSIA, DigiD-assessments en andere verander- en optimalisatietrajecten binnen Burgerzaken.
5. Planning oplevertermijn: 

Periode 1: Start – 6 maanden
Resultaten uiterlijk opgeleverd eind contractperiode:

  • Projectinitiatie en implementatievoorbereiding
  • Deelopleveringen implementaties
  • Overdracht en borging

Periode 2: Verlenging 6 – 12 maanden (indien van toepassing)
Resultaten uiterlijk opgeleverd eind verlenging 1:

  • Vervolgopleveringen implementaties
  • Procesoptimalisatie
  • Ondersteunende trajecten

Periode 3: Verlenging 12 – 18 maanden (indien van toepassing)
Resultaten uiterlijk opgeleverd eind verlenging 2:

  • Resterende implementaties en koppelingen
  • Afronding en overdracht
  • Professionalisering Burgerzaken

Competenties
Resultaatgerichtheid: Levert aantoonbaar projectresultaten op, inclusief implementaties en overdraagbare projectdocumentatie;
Analytisch vermogen: Kan knelpunten en risico’s vroegtijdig signaleren en oplossingen formuleren;
Samenwerkingsgerichtheid: Verbindt interne afdelingen (ICT, functioneel beheer, CISO, management) met externe leveranciers;
Plannen en organiseren: Realistische projectplanning, strakke voortgangsbewaking en overdracht naar beheer;
Communicatieve vaardigheid: Helder communHelder communiceren op bestuurlijk, management- en operationeel niveauiceren op bestuurlijk, management- en operationeel niveau.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Bringyourowndevice’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Aantoonbare werkervaring met implementaties van systemen binnen het sociaal domeinzoals Qmatic, Key2Burgerzaken, e-Diensten, BAG-BRP-koppelingen en Oribi;6.Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider op het gebied van ICT binnen een gemeente;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met voorbereiden, plannen en uitvoeren van gemeentelijke IV- of Burgerzakenprojecten
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare project-/implementatie-ervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van ICT binnen een (semi) overheidsinstantie
  • Minimaal in bezit van een Prince2 certificaat
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider op het gebied van Burgerzaken binnen een gemeente

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox