Gemeente Hattem

Beleidsadviseur Sociaal domein

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Beleidsmedewerker Sociaal Domein
(28 tot 36 uur)

Wil jij een actieve bijdrage  leveren aan de maatschappelijke ontwikkelingen binnen Hattem? Heb jij ideeën over het ondersteunen van Hattemers met een afstand tot de arbeidsmarkt zodat zij aan de slag kunnen?  Weet jij op een goede manier invulling te geven aan  nieuwe wet inburgering zodat onze statushouders zo snel mogelijk mee kunnen doen? Wil jij je enthousiasme inzetten binnen een ambitieus team van beleidsmedewerkers en adviseurs? Lees dan verder en laat ons weten of je de uitdaging aandurft!

De organisatie
Werken bij Hattem betekent een inspirerende werkomgeving waarbij je gestimuleerd wordt je kwaliteiten en talenten verder te ontwikkelen binnen een plezierige collegiale sfeer. Een goede werk-privé balans vinden wij belangrijk! Vanzelfsprekend hoort hier ook de mogelijkheid tot thuiswerken bij. De gemeente Hattem is een compacte organisatie die volop in ontwikkeling is. We zijn trots op onze medewerkers die met energie en betrokkenheid aan het werk zijn.

In 2020 hebben we, naar aanleiding van de uitkomst van een onafhankelijk medewerkers onderzoek het keurmerk ‘World-class Workplace’ verdiend. Typerend voor onze organisatie is: enthousiaste en ambitieuze organisatiecultuur, korte lijnen met het bestuur en teams waar humor en gedrevenheid heerst. Niet voor niets zijn samenwerken, verbeteren, duidelijkheid en vertrouwen de kernwaarden van de gemeente Hattem.

De Plaats in de organisatie
De eenheid Ontwikkeling en Advies levert in intensieve samenwerking en interactie met partners uit onze omgeving (naast bestuur veelal instellingen en maatschappelijke organisaties) voornamelijk richtinggevende beleidsproducten. Als beleidsmedewerker Sociaal Domein kom je terecht in een dynamische omgeving.

Werkzaamheden
Als beleidsmedewerker Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling op het terrein van de Participatiewet en re-integratie. De Participatiewet is heel erg dynamisch en er zijn veel ontwikkelingen. Je vertaalt die landelijke en regionale ontwikkelingen naar de Hattemse situatie en je bent namens de gemeente het aanspreekpunt voor verschillende lokale en regionale partijen. Je werkt samen in en met de regio aan regionaal beleid (o.a. met Regionaal Werkbedrijf). Hierin heb je een rol als trekker en sparringpartner om het Hattems belang goed op tafel te krijgen, maar ook om het regionale belang mee te wegen.
Van jou wordt verwacht dat je je kennis over de huidige en toekomstige ontwikkelingen op een pro-actieve manier kunt inzetten. Samenhang met andere beleidsterreinen, zoals Jeugd en Wmo, is erg belangrijk en daarom zien we graag dat je je kunt bewegen in het spanningsveld tussen deze verschillende beleidsterreinen en de lokale en regionale belangen die er spelen.
Concreet kun je aan de volgende werkzaamheden en/of taken denken die op jouw bordje terecht komen:

Participatiewet

  • Oplossing creëren kwetsbare groepen waarbij zorgen over bestaanszekerheid tot stagnatie in de re-integratie leidt;
  • Plan van aanpak maken de toepassing van LKS;
  • Plan van aanpak voor de groep Beschut Werk ihkv de Participatiewet;
  • Werkzaamheden t.a.v. SROI.

Inburgering

  • Afronding aanbesteding inkoop leerroutes
  • Inrichten uitvoeringsafspraken opdrachtnemers leerroutes
  • Praktijkcomponent organiseren en inkopen
  • Module MAP inkopen


Minima

  • Werkzaamheden Toeslagenaffaire
  • Achterstanden schulddienstverlening.

  Wat vragen we van je?  

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt aantoonbaar kennis van en uitgebreide ervaring met werken voor een gemeente of een gemeentelijke samenwerkingsverband/dienst in het sociaal domein;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met Participatiewet en re-integratie;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met regionale samenwerking in een arbeidsmarktregio;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met statushouders en inburgering;
  • Je kunt nieuwe inzichten enthousiast voor het voetlicht brengen en je weet hoe je mensen kunt meekrijgen. Je hebt de creativiteit om vernieuwende ideeën te ontwikkelen en het lef om initiatieven te nemen.
  • Je bent een netwerker en iemand die graag in verbinding staat met mensen. Je beschikt dus over goede contactuele en communicatieve eigenschappen.
  • De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaat omschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.

  Competenties

De gemeente heeft drie competenties benoemd waarvan zij wil dat iedere medewerker in de organisatie deze bezit, dit zijn klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en samenwerken.

Daarnaast beschik je over de volgende vaardigheden:
- bestuurlijke sensitiviteit
- goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden
- zorgvuldigheid
- leervermogen
- snel schakelen
- de juiste prioriteiten stellen
- een flinke dosis stressbestendigheid

De Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring met de Wmo.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring in de uitvoering van het sociaal domein.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: - netwerkvaardigheid - overtuigingskracht - communicatieve vaardigheden - verbindend vermogen - leervermogen - innovatieve eigenschappen - oordeelsvermogen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox