
Gooise Meren
geen max tarief
Noord-Holland
32 uur per week
24 november 2025
24 november 2026
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
De uitdaging
Wij zoeken een assetmanager die onze wateren en civiele kunstwerken toekomstbestendig beheert. Als Assetmanager Civiele Kunstwerken en Water ben je verantwoordelijk voor het strategisch en operationeel beheer van water gerelateerde infrastructuur én civiele kunstwerken Dit omvat onder andere vaarwegen, kades (natuurvriendelijke) oevers, waterkeringen, (beweegbare) bruggen, tunnels en sluizen. Je draagt bij aan een veilig, duurzaam en efficiënt beheer van deze assets.
Wat ga je doen:
- Ontwikkelen en implementeren van jaarplannen
- Bijstellen van strategische beheerplannen in bestuurlijke planning en controlecyclus.
- Analyseren en bijsturen van risico’s, prestaties en kosten
- Adviseren over investeringen en onderhoudsstrategieën
- Samenwerken met beheerders, projectleiders en externe partijen
- Coördineren van baggerwerkzaamheden om vaarwegen op diepte te houden
- Begeleiden inspecties van infrastructuur en beoordelen van technische staat van bruggen
- Plannen en laten uitvoeren van onderhoud aan kades, steigers, oevers, bruggen en tunnels.
- Initiëren van renovatie- en vervangingsprojecten.
- Voorbereiden van aanbestedingen en inkooptrajecten.
Let op: Bij veranderde capaciteit in het team kan je inzet gevraagd worden bij het ondersteunen van andere assets binnen je expertise.
Wie ben jij
- Je bent ondernemend en durft goed afgewogen risico’s te nemen
- Je communiceert open, eerlijk en duidelijk
- Je bent proactief en weet informatie te halen én te brengen
- Je werkt gestructureerd en zorgvuldig
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox