Gemeente Venlo

Allround Procesverantwoordelijke

Gemeente Venlo

De opdracht­omschrijving

Venlo is

een overzichtelijke stad met unieke kwaliteiten. De sfeer is gemoedelijk en de ambities zijn hoog. De economie kent drie sterke troeven: Greenport (goede en gezonde voeding en alles wat daarbij hoort), innovatieve maakindustrie en slimme logistiek.

De stad ligt aan de grens en profiteert daarvan. Europese grenzen worden eigenlijk nauwelijks meer gevoeld. Venlo kent een veelbewogen geschiedenis en dat zie je terug in de hele gemeente. Tradities en cultuurhistorie gaan prettig samen met toponderzoek op de Brightlands campus en circulaire economie. De Maas is de levensader en de natuur is altijd onder handbereik.


Werken voor

de gemeente is boeiend en bevredigend. De opgaven zijn ingewikkeld dus je wordt intellectueel uitgedaagd. Tegelijk is het werk nooit abstract; plannen gaan over mensen die je zelf tegenkomt, projecten liggen letterlijk om de hoek. Je ziet resultaat van je werk.

Wij zoeken betrokken medewerkers die resultaten boeken op een slimme manier. Dit betekent dat je goed moet zijn in je vak, maar ook begrijpt wat de omgeving vraagt en wanneer je andere collega's moet raadplegen.


Het team Administratie van de gemeente Venlo is op zoek naar een Allround procesverantwoordelijke met als belangrijkste aandachtspunt het Sociaal domein.


Team Administratie
Het team administratie beheert de gemeentelijke financiële (hoofd)administratie, sub-administraties (w.o. GWS4All Suites) alsmede enkele externe administraties van gelieerde partijen. Binnen ons team zijn 43 personen werkzaam.


De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Verwerking van kas- en bankboek.
  • Verwerking van ontvangsten en betalingen.
  • Aansluitingen met de sub-administraties.
  • Administreren en betalen van re-integratie gelden (ook voor partner gemeenten).
  • Voeren van de gemeentelijke salaris- en personeelsadministratie.
  • Voeren van de uitkeringsadministratie (ook voor partner gemeenten).
  • Verzorgen van periodieke afsluitingen
  • Opstellen van verslagleggingen in het kader van de P & C cyclus.

 

De functie van Procesverantwoordelijke wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Procesverantwoordelijke is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau, dat dan de offerte indient.

Kandidaatomschrijving

Algemeen:

  • Ondersteuning en doorontwikkeling van procesvraagstukken binnen team administratie i.s.m. de procesverantwoordelijken binnen de verschillende clusters.
  • Draagt bij aan het uitvoeren van de teamplannen 2021/ 2022 en opstellen van het teamplan 2022.


Sociaal domein hoofdtaken:

  • Vanuit de aanwezige kennis een pro-actieve stevige bijdrage leveren aan een verdere optimalisatie van het debiteurenproces sociaal domein.
  • Coachen van debiteurenmedewerkers sociaal domein op kennis en kunde.
  • Ondersteuning en coachen procesverantwoordelijke debiteuren sociaal domein, incl. kennisoverdracht van o.a. juridische kaders.
  • Het bijhouden en ontwikkelen van relevante integriteitsrapporten.


Sociaal domein eventueel bijkomende werkzaamheden:

  • Zorg dragen voor het opstellen van rapporten en beschikkingen op het terrein van terugvordering en het beoordelen daarin van de juridische kaders.
  • Zorg dragen voor het opstellen van rapporten en beschikkingen alsmede het maken van financiële berekeningen die strekken tot verhaal op derden.
  • Onderzoek doen naar de mogelijkheden om onderhoudsplicht op te leggen aan ex-partners en in verband hiermee draagkracht berekeningen maken, incl. procesmatig een bijdrage leveren aan procesoptimalisatie.
  • Zelfstandig besluiten tot het instellen van verhaal in rechten bij het uitblijven van betaling of reactie.
  • Verwerken van beschikkingen, controleren van de daaruit voortvloeiende verplichtingen, beoordelen en verwerken van wijzigingen in persoonlijke omstandigheden van cliënten en informeren van de beschikkende instantie.


Competenties:

  • Communicatief vaardig
  • Klantvriendelijkheid
  • Leervermogen
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Energie
  • Doorzettingsvermogen
  • Assertief

Interviewplanning

De gemeente Venlo nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden in week 4 van 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 
Contact over de marktplaatsopdracht en/of de marktplaatsprocedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met de gemeente Venlo op te nemen.


Toelichting op rooster

Gemiddeld tussen de 24 en 28 uur per week beschikbaar.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar werkervaring van tenminste 3 jaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke financiën binnen het werkveld debiteuren sociaal domein. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden, werkgever(s)/ opdrachtgever(s) en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>Klik met het team 5% - Passendheid in de rol 10% - De competenties zoals benoemd in de opdrachtomschrijving: 10%.</p>
  • Op CV aantoonbaar werkervaring van tenminste 1 jaar, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het coachen van debiteurenmedewerkers. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar per 01 februari 2021 minimaal 24 uur per week per week beschikbaar voor de doorlooptijd van deze opdracht. Vermeld de beschikbaarheid en het aantal uur per week duidelijk op het CV.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring van tenminste 1 jaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het herontwerpen van werkprocessen binnen het sociaal domein. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met GWS4All/Suite. Dit moet duidelijk terug te zien zijn op het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox