gemeente Nieuwegein

Administratieve ondersteuner bouwtoezicht

gemeente Nieuwegein

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Nieuwegein mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Nieuwegein. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Opdracht
De afdeling Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid  (TVL) draagt binnen de gemeente bij aan het in stand houden en vergroten van de leefbaarheid en veiligheid van de stad voor bewoners, ondernemers en gebruikers. De afdeling kent een breed scala aan producten en een grote diversiteit in doelgroepen en werkprocessen. Hier vindt alle bestuursrechtelijk en strafrechtelijk toezicht en handhaving  plaats voor uiteenlopende beleidsvelden. De afdeling bestaat uit 5 teams: Omgevingstoezicht, Stadstoezicht, Strategie en ondersteuning, Wijkcoördinatoren en Openbare Orde en Veiligheid. Er werken tachtig mensen. Als toezichthouder bouwen maak je deel uit van het team Omgevingstoezicht in het bijzonder van de groep Bouw- en woningtoezicht. Het team bestaat uit 5 vaste toezichthouders, waarvan 1 senior, en een flexibele schil van 5 fte aan inhuurkrachten.

Wat ga je doen? 
Het team Omgevingstoezicht bestaat uit 2 toezichthouders milieu en 5 toezichthouders bouw in vaste dienst, waarvan 1 senior. Het team toezichthouders bouw kent daarnaast een flexibele schil ter grootte van 5,3 fte.  Gevraagd wordt om een procesondersteuner die de toezichthouders bouw kan ondersteunen en de controles van hen administratief voorbereid en verwerkt. 

Het administratieve werk wordt hen daarmee volledig uit handen genomen zodat er voor hen tijd vrijgemaakt wordt voor de controles buiten.  Dit houdt in dat je de volgende taken hebt:

  • Het voorbereiden, plannen en notuleren van (complexe) vergaderingen;
  • Het maken van afspraken;
  • Je houdt de mailbox bouwtoezicht bij en controleert het DSO, je bent de schakel tussen de applicatiebeheerder, team vergunningen en team bouwtoezicht;
  • Overzicht houden op (lopende) projecten en de daarbij behorende (administratieve) werkzaamheden, waarbij je een signalerende rol hebt richting collega’s;
  • Het verwerken van (nieuwe) informatie in onze systemen (waaronder RX Mission);
  • Het doorontwikkelen en vernieuwen van (bestaande en nieuwe) (werk)processen.
  • Je onderhoudt de contacten met constructeur, aannemers en mogelijk bewoners.

Affiniteit is van belang zodat je weet wat je wel of niet kan en moet zeggen. 

Competenties

  • Teamplayer;
  • Doelgericht;
  • Klantvriendelijk;
  • Politiek-sensitief;
  • Initiatiefrijk;
  • Enthousiast;
  • Oplossingsgericht;
  • Mondeling en schriftelijk vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dagen in overleg te bepalen, fysieke aanwezigheid tijdens minimaal 4 dagen in de week op het werk wordt verlangd.

De Eisen

  • 2. Een aantoonbare afgeronde mbo opleiding;
  • 3. Aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden waaronder notuleren;
  • 4. Beschikbaar gedurende gehele opdracht om 100% fysiek aanwezig te zijn op het gemeentehuis;
  • 5. Maximum uurtarief van €60 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender.

De Wensen

  • 6. Aantoonbare werkervaring met handhaving bebouwde omgeving
  • 8. Aantoonbare werkervaring en/of kennis met RX Mission Aantoonbare werkervaring en/of kennis met RX Mission (30 pt) Aantoonbare kennis (15 pt) Geen herleiding (0 pt)
  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief ondersteuner bij een gemeente

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox