Gemeente Amstelveen

WMO indicatieadviseur

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men beter kan participeren in de samenleving. Het integraal kunnen werken met verschillende onderdelen binnen de afdeling is hierbij belangrijk.

Functiedoel:
Indiceren van (complexe) aanvragen Wmo voorzieningen, tevens het bieden van begeleiding en ondersteuning.


Vakinhoud:

  • De functie bevat brede componenten, veelal op meerdere werkterreinen.
  • De voortgang en afdoening van taken vindt veelal plaats zonder directe controle of wordt in belangrijke mate aan het eigen inzicht overgelaten.
  • Indirect toezicht op de werkzaamheden vindt via overleg en/of rapportages plaats.
  • Maakt in belangrijke mate eigen afwegingen met betrekking tot de uitvoering van de verschillende taken en de planning daarvan.
  • Houdt toezicht op de kwaliteit van de eigen werkzaamheden en/of in voorkomende gevallen op de werkzaamheden van anderen.
  • De contacten zijn gericht op het verstrekken van informatie, een optimale samenwerking en het bijsturen van interne werkprocessen.
  • Verdedigt het standpunt van de gemeente.

Kernactiviteiten:

  • In behandeling nemen van aanvragen voor (complexe)WMO-voorzieningen.
  • Verrichten van huisbezoeken.
  • Onderzoeken of er een indicatie is voor een WMO voorziening en daarbij de goedkoopst compenserende oplossing selecteren.
  • Opstellen van indicaties bij aanvragen voor hulp bij huishouden.
  • Geven van brede indicering en eventueel doorverwijzen.
  • Integraal benaderen van de hulpvraag.
  • Bepalen of er voldoende medische informatie voorhanden is om tot een juiste advisering te komen of dat aanvullend medisch advies nodig is.
  • Aanvragen en beoordelen van offertes van WMO voorzieningen.
  • Opstellen van een rapportage met daarin een indicatie en selectievoorstel.
  • Toetsen van werk.
  • Bijwonen van hoorzittingen JZ.

De opdracht loopt tot 1 mei 2023. Er is mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken. De exacte duur van deze opdracht is niet bekend. Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij een het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving

  • Beschikt over een afgeronde HBO opleiding.
  • Heeft ervaring met de verschillende doelgroepen behorend bij de (aan)vragen.
  • Heeft kennis van de sociale kaart.
  • Heeft werkervaring als Wmo indicatie adviseur en is dus bekend met alle onderdelen binnen de Wmo.
  • Heeft ervaring met het behandelen van complexe Wmo aanvragen op het gebied van woonaanpassingen en hulpmiddelen. 
  • Ervaring met afleggen van huisbezoeken.
  • Beschikt over gedegen kennis van de applicatie GWS/Suite4SD.
  • Beschikt over kennis en kunde om binnen het Sociaal Domein integraal te kunnen werken.
  • Beschikt over rijbewijs B, vanwege de aard van de werkzaamheden.


Competenties

  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrouwbaar;
  • Oordeelsvorming;
  • Integraal werkend;
  • Inlevingsvermogen;
  • Stressbestendigheid;
  • Communicatief zeer vaardig/ goede gesprekstechniek.
  • Samenwerken;
  • Enthousiaste en pro actieve werkhouding.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. 
De gesprekken worden gevoerd op het raadhuis of via Teams op woensdag 26 oktober tussen 13:00u-17:00u en vrijdag 28 oktober tussen 09:00u-12:00uDe kandidaat dient op dat tijdstip beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

Minimaal 28 uur inzetbaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO opleiding.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Wmo indicatieadviseur/ consulent bij een gemeente in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het in behandeling nemen van complexe (woonvoorzieningen, hulpmiddelen en begeleiding) Wmo aanvragen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Opleiding Een afgeronde HBO opleiding ergotherapie of social work.
  • Systeemkennis Op cv aantoonbaar minimaal 6 maanden werkervaring met Suite voor het sociaal domein met focus op de WMO, opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Licht hieronder duidelijk toe waar je deze werkervaring hebt opgedaan.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox