Gemeente Altena

Administratief medewerker

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Administratief medewerker  

Het team K&A (Kwaliteit & Administratie) is één van de vijf teams van de afdeling Sociaal Domein. Als administratief medewerker werk je mee in de processen van onze afdeling. Denk dan vooral aan, de Participatiewet, Bijzondere Bijstand,  minimaregelingen, Regeling opvang ontheemden Oekraïne en meer. Het werk van het team beperkt zich niet tot één wet of regeling.  

Er is behoefte aan een ervaren, tijdelijke collega bij de uitvoering van de Regeling opvang  ontheemden Oekraïne (RooO).  

Jouw werk 

  • Je screent en beoordeelt inkomende stukken op volledigheid, belang, prioriteit en aard van afhandeling;  

  • Je haalt daarvoor de informatie uit meerdere systemen; 

  • Je brengt spoedeisende zaken onder de aandacht, handelt correspondentie/stukken zelfstandig af, en bewaakt de follow-up; 

  • Je bent goed op de hoogte van de inhoud Regeling opvang ontheemden Oekraïne en de actuele wijzigingen; 

  • Je pakt zelfstandig aanvragen voor Leefgeld Oekraïners op en werkt ze in zijn geheel af; 

  • Je behandelt zelfstandig het proces voor de Inning Eigen Bijdrage Oekraïners en werkt dit in zijn geheel af; 

  • Je behandelt zelfstandig de aanvragen vergoeding reiskosten ophalen sticker Oekraïners en werkt ze in zijn geheel af; 

  • Je behandelt zelfstandig de aanvragen vergoeding kosten leerlingenvervoer Oekraïners en werkt ze in zijn geheel af; 

  • Je stelt rapportages op; 

  • Je stelt beschikkingen op; 

  • Voert Beëindigings- en/of wijzigingsonderzoeken uit; 

  • Je onderhoudt contact met de beheerders van de opvanglocaties; 

  • Je administreert en muteert gegevens. 

Over jou 

Je hebt een oplossingsgerichte en open houding. Je bent flexibel en stressbestendig. Je hebt uitstekende schriftelijke- en communicatievaardigheden. Je bent gericht op samenwerking en durft de juiste vragen te stellen. Competenties als georganiseerd, gestructureerd, oog voor detail, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven. 

De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met inhoud Regeling opvang ontheemden Oekraïne. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (€ 60,-) (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring administratief medewerker met als specialisatie opvang ontheemden Oekraïne binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft eeft actuele kennis van de Regeling opvang ontheemden Oekraïne. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met volledig afhandeling van aanvragen voor leefgeld, eigen bijdrage, reiskosten en leerlingenvervoer. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite voor het Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat oplossingsgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 juli 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox