Provincie Noord-Brabant

Werkplek/ Cloud Architect

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
Ben jij de Cloud/Werkplek-architect die vanuit ons Cloud Competence Center (CCC) het ontwerp, beleid en richtlijnen onze toekomstige werkplek binnen de Cloud gaat opzetten en bewaken en daarnaast meedenkt en werkt aan de juiste technische keuzes binnen onze Cloud oplossing?  

De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een recente outsourcing van de ICT-dienstverlening waarvan het bewegen naar de Cloud een onderdeel is. De Provincie heeft onderkend dat een Cloud Competence Center (CCC) binnen de organisatie noodzakelijk is om de gehele beweging naar en het gebruik van de Cloud/SaaS en PaaS-diensten te optimaliseren. In deze rol ga je als Cloud/Werkplek-architect de lead Cloud Architect ondersteunen tijdens de gehele Cloud implementatie die gebaseerd wordt op Microsoft 365 en Intune.

Werken onder architectuur is een van de speerpunten waar jij je als architect in thuis voelt. Het opstellen van designs, governance, persona’s, requirements en beleid rondom de werkplek en de cloud zijn voor jou bekende activiteiten. Je hebt diepgaande kennis van Microsoft 365, Conditional Access, Azure AD, Azure Cloud, Intune en Citrix, PaaS- & Saas-diensten en big data-concepten. Daarnaast ben je bekend met het inrichten van governance rondom de Cloud en hoe je de behoeften van de Business kunt vertalen in Cloud/werkplek oplossingen. Je maakt hierbij gebruik van je ervaring met frameworks zoals Togaf en Archimate.

Als Cloud/Werkplek-architect werk je binnen het CCC welke is gepositioneerd in de ICT-regieorganisatie van het programma Dienstverlening & ICT.

Als generalist ben je ook in staat om organisatiedoelen, organisatie-opgaven en opgestelde informatiearchitectuur te vertalen naar technische architectuurprincipes, standaarden en richtlijnen. Daarbij generaar je als architect inzicht in de complexiteit van de provinciale informatievoorziening. Je leert de organisatiestructuren, de werkprocessen, de informatie (stromen), de applicaties en vooral de technische infrastructuur in hun onderlinge samenhang kennen, rekening houdend met aspecten zoals informatiebeveiliging en beheer.

Wat ga je doen?

Je werkt als Cloud/Werkplek architect als onderdeel van het het CCC wat momenteel wordt geformeerd. Je valt onder de Cloud Architect die de Cloud Strategie en Governance bewaakt, de prioriteiten in je werk bepaal je samen met de nog te benoemen Product owner die op zijn/haar beurt rapporteert aan de Opdrachtnemer van het Regieteam. Je bent zelfstandig en voldoende onderlegd om zaken op te starten en benodigde ontwerpen en beleid uit te werken en te prioriteren. Je bewaakt de navolging van het beleid en stuurt daar duidelijk op. Afwijkingen worden formeel besproken en vastgelegd indien toegestaan. Je hanteert daarbij specifieke methodes, technieken en hulpmiddelen. Daardoor ben je in staat om de inzichten vast te leggen en te documenteren conform standaarden. Dit geldt zowel voor de huidige omgeving als voor de gewenste. Je ondersteunt de migratie van huidig naar toekomstig door het toetsen en waar nodig opstellen van principes en standaarden.

Jij bent als architect verantwoordelijk voor:

  • Opstellen en onderhouden PNB Werkplek design, met bijbehorende uitansgpunten, governance en beleidskaders;
  • Afstemmen functionele wensen met omliggende kaders (gebruikers referentiegroep/Office 365 team, I-kolom);
  • Reviewen, auditen en toetsen van door leveranciers opgeleverde designs en technische architectuur aan gestelde kaders en rechtlijnen. Is het de juiste invulling van de gevraagde oplossing en in lijn met de ontwikkelwensen van PNB?
  • Het aanleveren van kaders en richtlijnen waar de provincie en de leverancier(s) zich aan moeten houden, zowel de technische als ook de informatiearchitectuur;
  • In samenwerking met Cloud architect(-en), (outsourcing-)leveranciers en interne adviseurs de technische infrastructuur uitwerken en actueel houden;
  • Mede opstellen van een architectuurroadmap en de implementatie hiervan begeleiden;
  • Bewaken en stimuleren van het werken onder (Cloud) architectuur;
  • Waar nodig ondersteunen van de informatie adviseurs of adviseurs technische infrastructuur bij het beoordelen van voorstellen van leveranciers;
  • Participeren in architectuuroverleg incl. voorbereiding en opvolging;
  • Beoordelen nieuwe of aangepaste wet- en regelgeving en waar nodig aanpassen technische architectuurkaders en –richtlijnen;
  • Mede uitwerken van actuele thema’s in verdiepingsnota’s, ook in interprovinciaal verband (PPA factsheets). De nadruk ligt op technische architectuur. Hierbij rekening houdend met landelijke en interprovinciale referentiearchitecturen en ontwikkelingen;
  • Mede uitdragen van de doelarchitectuur binnen de organisatie.



Kandidaatomschrijving

Als onze Cloud/Werkplek Architect beschik je over:

  • HBO ICT / Informatica / Business information management of gelijkwaardig niveau verkregen door werkervaring. Dit blijkt uit CV;
  • Aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken op het gebied van Cloud en Werkplek architectuur;
  • Aantoonbare kennis en recente werkervaring van architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF);
  • Minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als Cloud/Werkplek Architect, op het gebied van Governance, Design en beleid;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met architectuurmodelleren op gebied van technische architectuur;
  • Cloud Governance Training, Cloud TCO Training, Cloud Solution Training (Azure/AWS)
  • Minimaal 3 jaar recente (na 2016) aantoonbare ervaring met het interpreteren van de nieuwste IT-trends en hun toepassingen bijvoorbeeld Office 365, Azure, Business Intelligence, Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big data, Saas/PaaS/IaaS oplossingen.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 15 en/of 16.

Toelichting op rooster

24 - 36 uur per week (opstart met minder uur kan ook). Bij de provincie Noord-Brabant zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten.\ Circa 1 á 2 maal per twee weken wordt er op Provinciehuis in ’s-Hertogenbosch gewerkt/overlegd. Mogelijk veranderen de maatregelen t.a.v. werken en overleggen op het Provinciehuis gedurende de inhuurperiode. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Overige eisen Beschikbaarheid vanaf 1 mei 2022. Dit blijkt uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleidingen Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT / Informatica / Business information management of gelijkwaardig niveau verkregen door werkervaring. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met opstellen van Project Start Architectuur gebruik makend van TOGAF/DYA. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als Cloud/Werkplek Architect, op het gebied van Governance, Design en beleid aangevuld met aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken op het gebied van Cloud en Werkplek architectuur. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare recente (in de laatste 5 jaar) ervaring met het interpreteren van de nieuwste IT-trends en hun toepassingen bijvoorbeeld Azure, Office 365, Business Intelligence, Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big dataminimaal. Dit blijkt uit het CV.
  • Kennis en certificaten Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en certificaten op het gebied van architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF, Azure) en cloud (Cloud Governance Training, Cloud TCO Training, Cloud Solution Training (Azure/AWS)). Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten). Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT / Informatica / Business information management of gelijkwaardig niveau verkregen door werkervaring. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met opstellen van Project Start Architectuur gebruik makend van TOGAF/DYA. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als Cloud/Werkplek Architect, op het gebied van Governance, Design en beleid aangevuld met aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken op het gebied van Cloud en Werkplek architectuur. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare recente (in de laatste 5 jaar) ervaring met het interpreteren van de nieuwste IT-trends en hun toepassingen bijvoorbeeld Azure, Office 365, Business Intelligence, Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big dataminimaal. Dit blijkt uit het CV.
  • Kennis en certificaten Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en certificaten op het gebied van architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF, Azure) en cloud (Cloud Governance Training, Cloud TCO Training, Cloud Solution Training (Azure/AWS)). Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox