Gemeente Amstelveen

Consulent burgerzaken migratie

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving


Arbeidsrelatie:

De functie Consulent Burgerzaken met het taakgebied Migratie, maakt deel uit van het team Burgerzaken van de afdeling Publiekszaken van de gemeente Amstelveen.
Publiekszaken bestaat uit twee teams (Burgerzaken en Publieksinformatie) en een ondersteuningsteam. In deze functie ben je verantwoordelijk voor een juiste inschrijving/(her)vestiging van (nieuwe) inwoners in de BRP. Je draagt zorg voor een optimale kwaliteit van de BRP door o.a. het verwerken van verhuisaangiften, aanvragen briefadres en adresonderzoeken.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Intake gesprekken voor (her)vestiging buitenland voeren;
  • Aanvragen verhuisaangiften afhandelen;
  • Aanvragen briefadres afhandelen;
  • Identiteit vaststellen;
  • Verblijfsrecht beoordelen;
  • Verwerken en beoordelen identiteitsdocumenten/buitenlandse brondocumenten;
  • Aanleggen persoonslijsten, controleren en verzenden;
  • Muteren en controleren nageleverde brondocumenten;
  • Afgifte bewijs van bekendmaking t.b.v. de IND;
  • Vertrek buitenland.
  • Verklaring onder ede afnemen m.b.v. tolk ;
  • Signaleringslijst paspoort raadplegen;
  • Kennisgeving C3 opvragen;
  • IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten;
  • Starten + afhandelen adresonderzoek;
  • Initiëren huisbezoek;
  • Inschrijven arbeidsmigranten en expats op locatie van werkgever. Bijvoorbeeld bloemenveiling:
  • Afhandelen adresonderzoeken/RNI/REVA signalen;
  • Identiteit vaststellen aan de balie m.b.v. scanners, documentcontrole en doorvragen;
  • Inschrijven internationale studenten op locatie;
  • Beschikkingen afgeven;
  • Boetebrieven brondocumenten opstellen, versturen en bewaken;
  • Weigering acceptatie brondocumenten en juridische afwikkeling daarvan;
  • Bewijs van bekendmaking, voornemen, besluit;
  • Brieven (her)vestiging (controleren, aanschrijven, besluit nemen);
  • Aanhouden brieven van aangiftes.

 

 

De Eisen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland, opgedaan in de afgelopen 8 jaar Referentie vereist
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het in de backoffice verwerken en lezen van deze persoonslijsten, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het vaststellen van de identiteit, opgedaan in de afgelopen 8 jaar Referentie vereist
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met het coach / begeleiden van consulent burgerzaken.

De Wensen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar een afgeronde aanvullende cursus aanleggen en lezen persoonslijsten
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het onderzoeken en beoordelen van buitenlandse brondocumenten, opgedaan in de afgelopen 8 jaar.
  • Coacing en begeleiding Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als senior consulent migratie werkzaam bij 100.000+ gemeenten en collega gecoacht en begeleid. Geef per opdrachtgever aan wat je hebt gedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox