Gemeente 's-Hertogenbosch
max €80 per uur
Noord-Brabant
36 uur per week
20 januari 2025
30 september 2025
Je ontdekt het arbeidspotentieel van mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Zij zijn jouw klanten. Vaak is er sprake van meervoudige problematiek die belemmerend werken bij het vinden van werk. Samen met je klanten bespreek je hun mogelijkheden én hun kansen. Is een reguliere baan nog niet meteen mogelijk? Dan loop je letterlijk met iemand mee naar een interne werkplek bij Weener XL. Steeds bekijk je hoe je iemand naar de best passende plek kunt begeleiden. Dit betekent dat je:
· De regie voert over je eigen caseload. Indien nodig vraag je diagnostisch onderzoek aan om verder in kaart te brengen wat er bij iemand speelt.
· Klanten aanmelden voor trajecten of afdelingen binnen Weener XL die het best past bij de klant.
· Klanten coacht, motiveert en activeert om te participeren in (vrijwilligers)trajecten binnen en buiten Weener XL. Ook ondersteun je hen bij het regelen van de randvoorwaarden, bijvoorbeeld doorverwijzen naar schulddienstverlening.
· Veel contact hebt met collega-werkconsulenten, inkomensconsulenten, sociaal rechercheurs en collega’s die het diagnostisch onderzoek uitvoeren.
· Altijd blijft leren, want de sociale wetgeving is continu in beweging. Dat heeft invloed op de uitvoering van jouw werk. Uiteraard ondersteunen we jouw vakinhoudelijke ontwikkeling met trainingen en/of opleidingen.
De organisatie
Weener XL is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Wij zijn er voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Weener biedt een totaalpakket, waar passend werk en participatie voorop staan. We voorzien (aanvullend) inkomen voor mensen die daarvoor een beroep op ons doen en toetsen of ze daar recht op hebben. Bij Weener XL is de culttuur open en informeel. We werken hard om de beste dienstverleningvoor onze klanten te kunnen leveren. We verwachten flexibiliteit zelfstandigheid van onze medewerkers. Als het nodig is, zetten we net een stapje extra voor onze klant.
Voor deze opdracht gaat onze voorkeur uit naar detachering via een bureau.
Luisteren, doorvragen en je communicatie afstemmen op je gesprekspartner: dat kun jij als geen ander. Zo kom je tot de kern van wat er bij de klant speelt. Vaak bespreek je heftige situaties, waarbij de klant een negatieve houding kan hebben en je weerstand voelt. Jij prikt daar doorheen, houdt zelf het hoofd koel en legt helder uit wat je voor iemand kunt betekenen. Het is jouw doel om voor al je klanten een goede werkplek te vinden. Soms kom je daarbij tot de conclusie dat de dienstverlening van een andere afdeling beter past bij jouw klant. Dan stem je af met collega’s en vertrouw je erop dat zij de klant helpen bij hun weg naar werk.
De gesprekken staan gepland op vrijdag 10 januari 2025.
32- 36 uur per week. Werkdagen en tijden in overleg.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox