Gemeente Rotterdam

Vraagwijzerconsulent

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent dé consulent die de Rotterdammer nodig heeft. Geen vraag is voor jou teveel en je helpt de burger graag! Is de vraag niet duidelijk? Dan ben jij diegene die verhelderende vragen stelt. Je verdiept, stimuleert en verwijst door. Met jouw kennis draag jij de stad een warm hart toe!

Jouw functie

Als Vraagwijzerconsulent ben je het eerste aanspreekpunt voor de burger van Rotterdam. Je informeert en adviseert de burgers van Rotterdam over lokale, stedelijke en landelijke voorzieningen en wet- en regelgeving binnen het sociale domein. Je doet een vraagverheldering volgens een vastgestelde methodiek, met aandacht voor de zelfredzaamheid van burgers. Deze gesprekken worden voornamelijk in het Nederlands gevoerd, maar ook regelmatig in het Engels. Je stimuleert de burger in de eigen verantwoordelijkheid en geleidt door naar andere professionals in de Vraagwijzer of daar buiten voor ondersteuning op het gebied van schuldhulpverlening, juridische ondersteuning of wmo. Je verwijst door naar een wijkteam wanneer er sprake is van multi-problematiek of een crisissituatie. Tevens onderhoud je contacten met partners in de wijken, volgt de ontwikkelingen in het vakgebied en levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van de Vraagwijzers. Een rol binnen de bedrijfshulpverlening (BHV) kan deel uitmaken van de functie.

Jouw profiel

Je bent betrokken, maar kunt ook goed relativeren. Je bent een kei in het inzetten van gesprekstechnieken in zowel Nederlands als de Engelse taal. Je hebt een flexibele instelling, je kunt worden ingezet op een van de 14 locaties waar de burgers kunnen binnenlopen. Verder ben je resultaatgericht en zoek je actief de samenwerking met de wijkteam en de partners in de wijk. Je bent betrokken, maar kunt ook goed relativeren. Je kunt stress-sensitief werken, waarbij je je richt op het verminderen van stress bij hulpvragers en versterken van eigen regie/kracht. Je bent in staat om je ergens in vast te bijten, maar het ook los te laten als het zover is

 

De Eisen

  • Afgeronde Hbo-opleiding Social Work, Sociaaljuridische Dienstverlening of Toegepaste Psychologie.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met klantcontact binnen Social Work.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met het in kaart brengen van de situatie van de burger op meerdere leefgebieden.
  • Je kan direct starten.

De Wensen

  • Kennis en ervaring met het registratiesysteem GIDSO.
  • Behaalde certificaten of cursussen voor alle onderstaande thema’s: -Participatie wet -Huiselijk geweld in Kindermishandeling -WMO -Schuldhulpverlening
  • Je beheerst minimaal op B2 niveau Engels en Nederlands.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox