Sociaal-Economische Raad (SER)

Directie secretaresse (m/v/x)

Sociaal-Economische Raad (SER)

De opdracht­omschrijving

Opdrachtcontext
Voor een tijdelijke en afgebakende opdracht binnen onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren en zelfstandig directie secretaresse (ZZP). De opdracht vraagt om een hands-on professional met ruime ervaring in directie- en bestuursondersteuning, die op eigen verantwoordelijkheid ondersteuning biedt aan de top van de organisatie.

De opdrachtnemer maakt gedurende de opdracht onderdeel uit van het Algemeen Secretariaat en werkt nauw samen met interne en externe stakeholders, zonder gezagsverhouding.

Doel van de opdracht

Het zelfstandig leveren van hoogwaardige secretariële en organisatorische ondersteuning aan de Algemeen Secretaris/Directeur en de Directeur Staf, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun strategische en bestuurlijke verantwoordelijkheden. De opdracht draagt direct bij aan een zorgvuldig en efficiënt verloop van besluitvormingsprocessen binnen de SER.

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor onder andere:
Agendabeheer en planning
Coördineren en plannen van afspraken voor de Algemeen Secretaris/Directeur en Directeuren Beleid en Staf
Correspondentie
Verzorgen en bewaken van in- en uitgaande correspondentie
Vergaderorganisatie en -ondersteuning
Plannen en logistiek voorbereiden van vergaderingen van het Directieteam, Dagelijks Bestuur, Kroonledenoverleg en de Raad
Facilitaire voorbereiding (locatie, techniek, vergaderstukken)
Tijdig verzamelen, controleren en versturen van vergaderstukken
Administratieve opvolging van besluiten en acties
Bestuurlijke administratie
Bijhouden van mutaties en wijzigingen binnen het Dagelijks Bestuur, de Kroonleden en de Raad
Overige ondersteunende werkzaamheden
Voorbereiden en boeken van dienstreizen en bijeenkomsten
Overige werkzaamheden die voortvloeien uit de (statutaire) taak van de Algemeen Secretaris/Directeur

Samenwerking en afstemming

Intensieve samenwerking met de directiesecretaris, beleidsondersteuner en de secretaresses van de voorzitter van de SER

Regelmatig contact met:

Secretariaten van sociale partners
Ministeries
Secretariaat van de voorzitter
Directiesecretaris
Een goede onderlinge afstemming is essentieel voor een soepele planning en uitvoering, met name rondom het Dagelijks Bestuur, de Raad en de Kroonleden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Zelfstandig ondernemer (ZZP), ingeschreven bij de KvK
  • Beschikt over eigen middelen en draagt eigen ondernemersrisico
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een ondersteunende rol op directieniveau (bijv. directiesecretaresse, executive assistant, management assistent)
  • Uitstekende beheersing van Office 365
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (mondeling en schriftelijk)

De Wensen

  • Ervaring met systemen zoals M-Files, iBabs, SharePoint en/of Topdesk
  • Ervaring binnen een bestuurlijke, publieke of complexe organisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 januari 2026 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox