UWV

Verzekeringsarts Bezwaar en Beroep

UWV

  • max €113 per uur

  • Gelderland

  • 40 uur per week

  • Juridisch
  • 01 augustus 2022

  • 01 augustus 2023

De opdracht­omschrijving

De medewerker bij Bezwaar en Beroep is een adequate geschiloplosser op basis van vakinhoudelijke deskundigheid en is in staat om zich een objectief oordeel te vormen. Daar is grondige kennis van de wet- en regelgeving voor nodig, naast een accurate en objectieve instelling. In de praktijk betekent dit dat de medewerker bezwaren serieus neemt, stilstaat bij argumenten die de klant naar voren brengt en duidelijkheid geeft aan de klant. Met zijn of haar afwegingen en beslissingen draagt de medewerker actief bij aan het creëren van een gemeenschappelijke focus binnen het team van Bezwaar en Beroep. Het gaat daarbij om het zoeken naar een goede balans tussen de belangen van de klant en die van UWV. Door in een goed contact met klanten enerzijds en interne afdelingen anderzijds beslissingen uit te leggen en te onderbouwen, wordt de acceptatie vergroot en worden conflicten voorkomen of opgelost. Dit aspect van de leercirkel zorgt ervoor dat de geschillen die worden behandeld ook bij kunnen dragen aan de verbetering van de dienstverlening van UWV. Het signaleren van knel- en verbeterpunten in de uitvoering en het geven van adviezen daarover aan de andere divisies, staat beter bekend als de leercirkels.

De medewerker werkzaam binnen Bezwaar en Beroep wordt gezien als professioneel medewerker aan wie eisen worden gesteld die zijn professionaliteit garanderen. Dit betekent dat wij verwachten dat hij gedreven is om zichzelf nu en in de toekomst steeds verder te ontwikkelen om zijn functie goed te kunnen blijven uitoefenen. Bij de uitoefening van de functies binnen Bezwaar en Beroep is integriteit een belangrijke algemene competentie. De medewerker werkt samen binnen een resultaatverantwoordelijk team. Hierin wordt gezamenlijk gewerkt aan het resultaat waarbij een open en transparante communicatie plaatsvindt. Binnen het team is ieder teamlid verantwoordelijk voor de kwaliteit van het geleverde product, waarop hij kan worden aangesproken door de in- en externe klant en waarbij de verantwoordelijkheid verder gaat dan de eigen functie.

Functiespecifiek

In bezwaar is sprake van een formeel geschil. Dat betekent dat de situatie vanuit meer perspectieven bekeken moet worden dan bij een primaire belastbaarheidbeoordeling. Het doel is namelijk een oplossing in het geschil. Er vindt daartoe eerst analyse en beoordeling van de argumentatie van de verzekeringarts in primo en van die van de cliënt (of derden) plaats, daarna volgt een - opnieuw - beargumenteerd standpunt in bezwaar.

Een heroverweging impliceert een tweede oordeel, toegespitst op de specifieke situatie in het geschil. Daarbij worden meer en preciezere informatie en argumenten ingebracht, vanuit tegengestelde visies. Naast een oordeel over belastbaarheid (of andere vragen in geding) is bovendien een motivatie vereist voor een keuze tussen partijen. Dat impliceert een toets van het primaire onderzoek. In de terugkoppeling naar de primaire beoordelaar op grond van brede ervaring en senioriteit ligt de meerwaarde van de Verzekeringsarts Bezwaar en Beroep. Er zijn buitengewoon complexe zaken waarin behendigheid vereist is in het bewegen in het grijze gebied tussen medische onzekerheden en juridische kaders en in het voeren van discussies met behandelaars en expertise- onderzoekers. Met zijn of haar afwegingen en beslissingen draagt de verzekeringsarts Bezwaar en Beroep bij aan een gemeenschappelijke focus binnen het team van Bezwaar en Beroep. Het gaat daarbij om het zoeken naar een goede balans tussen de belangen van de klant en die van UWV. Door in een goed contact met klanten enerzijds en interne afdelingen anderzijds beslissingen uit te leggen en te onderbouwen, wordt de acceptatie vergroot en worden conflicten voorkomen c.q. opgelost. De manier van werken zorgt ervoor dat de geschillen die worden behandeld ook bijdragen aan de verbetering van de dienstverlening van UWV.

Gedragscompetenties:

  • Bedrijfscompetenties:
  • Klantgericht
  • Samenwerken
  • Resultaatgerichtheid

Functiecompetenties:

  • Probleemanalyse
  • Schriftelijke communicatie
  • Mondelinge communicatie
  • Oordeelsvorming
  • Besluitvaardigheid

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de eis BIG registratie met aantekening Verzekeringsarts
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox