Gemeente Breda

Vastgoedmanager

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Vastgoedmanager Gemeente Breda
Ben jij sterk in het bouwen en onderhouden van relaties en werk jij graag in een energiek team binnen een afdeling waar geen dag het zelfde is? Ben jij die gedreven professional op het gebied van vastgoedmanagement? Lever je graag een bijdrage bij het optimaliseren en realiseren van de maatschappelijke doelen van onze afdeling. Dan is de functie van Portefeuillemanager Vastgoedbeheer misschien jouw volgende uitdaging.

Wat ga je doen?
Gemeente Breda is eigenaar van maatschappelijk vastgoed variërend van cultureel vastgoed, sportaccommodaties, sociale maatschappelijke gebouwen, parkeergarages tot gebouwen voor de huisvesting van de eigen gemeentelijke organisatie. In de rol van Vastgoedmanager ben je verantwoordelijke voor het tactisch beheer van deze vastgoedportefeuille. Je werkt hiervoor nauw samen met verschillende afdelingen en partners. Het hebben en houden van gebouwen en terreinen brengt afwisselende werkzaamheden met zich mee.
Je bent verantwoordelijk voor het managen van je vastgoedportefeuille zoals het beperken van leegstand, relatiebeheer met bestaande huurders en contacten met in- en externe partners.
Je bent actief in het uitbreiden van het bestaande netwerk rondom de vastgoedobjecten met als doel de exploitatie sluitend te houden en de tevredenheid van huurders in lijn te houden met de doelen die we als gemeente stellen aan de betreffende objecten.
Je initieert en coördineert het opstellen en naleven van huurovereenkomsten, onderhoud, aanpassingen aan objecten, het regelen van vergunningen en de begeleiding van verbouw- en renovatietrajecten.
Je draagt zorg voor het onderhoudsbudget en stemt benodigde werkzaamheden af met de  technisch beheerder.
Je signaleert ontwikkelingen die van belang zijn voor het behalen van de gemeentelijke doelstellingen.
Je rapporteert het management over de ontwikkelingen binnen jouw vastgoedportefeuille.

We zoeken jou!

  •  
  • Je bent communicatief sterk en beschikt over overtuigingskracht en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je bent sterk in het bouwen en onderhouden van relaties.
  • Je maakt graag onderdeel uit van een team en haalt samen met jouw collega’s graag het maximale uit jouw portefeuille

Wie zijn wij?
Het Team Vastgoedbeheer bestaat uit ongeveer 30 collega’s met verschillende rollen. De technisch projectleiders zorgen voor de instandhouding van de verschillende objecten. De portefeuillehouders stemmen toekomstplannen af met beleid en gebruikers. Daarnaast zijn diverse administratieve ondersteuners, projectleiders en staffunctionarissen aanwezig om alle activiteiten in goede banen te leiden. Ook beantwoordt een meldpunt vragen van gebruikers  en huurders.
Gemeente Breda beheert naast maatschappelijk vastgoed ook een forse portefeuille ontwikkelvastgoed wat in afwachting van herontwikkeling wordt beheerd.
Bij de afdeling Vastgoedbeheer staan twee belangrijke onderwerpen op het programma. Het door ontwikkelen van de afdeling naar de rol van vastgoed regisseur en het toekomstbestendig maken van de vastgoed portefeuille.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Uw kandidaat heeft een achtergrond in vastgoedmanagement en brede aantoonbare praktische ervaring met gebouw gebonden techniek / bouw en/of instandhouding van vastgoed. Deze ervaring bestaat tenminste voor een deel uit het beheren van maatschappelijk vastgoedobjecten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met de technische aspecten van vastgoedbeheer. Concreet; hij/zij heeft kennis van het zorgdragen voor het technisch beheer van één of meerdere objecten op basis van een (meerjaren-)onderhoudsplanning, waarbij de uitvoering plaatsvindt door gecontracteerde marktpartijen.
  • De kandidaat heeft ervaring met het speelveld van een gemeentelijke organisatie/een politiek bestuurlijke organisatie. En heeft ruime ervaring in het afwegen van gebruikerswensen in een breed gemeentelijk kader. Dit moet blijken uit het cv.
  • Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding richting vastgoed of assetmanagement, bedrijfskunde of economie. Je hebt aantoonbare ervaring of affiniteit met vastgoedbeheer. Je hebt ervaring of begrijpt het politieke speelveld van de gemeente.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde relevante HBO opleiding in de richting van assetmanagement, MRE of MSRE. ). Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft meer dan 8 jaar ervaring als Asset-/Vastgoedmanager of een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Advies vaardigheden; Je bent vaardig in het uitbrengen van advies en haar opdrachtgever zodoende de mogelijkheid om de beste keuze te maken op basis van uitgewerkte en onderbouwde voorstellen. Je hebt een eigen mening en staat je staat voor je advies. - Teamspeler; Je spant je in om samen met je collega’s het maximale uit de portefeuille te halen. -Resultaatgericht; gecombineerd met jouw drive en verantwoordelijkheidsgevoel krijg je energie van resultaat en tevreden stakeholders. - Didactische vaardigheden; je bent in staat om ervaringen in te brengen en een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de afdeling. -Mondelinge en schriftelijke communicatie: Je bent ruimschoots in staat op niveau motiveren en te overtuigen, in woord en schrift. - Doortastend; Je bent in staat om op de kern vast te stellen en daarop te adviseren, hands-on en een zelfstandige werkhouding. - Pro-actief; Je wacht niet op taken die aangereikt worden. Brengt actief jouw eigen kennis en kunde in om de afdeling en het werk verder te brengen. - Stressbestendig; in staat om rust te bewaren in een veeleisende omgeving waar veel belangen samenkomen. - Georganiseerd; verslaglegging en terugkoppeling zijn een tweede natuur. Een goed georganiseerde aanpak van werkzaamheden is hierbij van essentieel belang. De datum 29 januari is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox