Het Kadaster
max €80 per uur
Gelderland
40 uur per week
20 mei 2024
31 oktober 2024
Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.
Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Voor de OBO Kadaster zijn wij op zoek naar een enthousiaste UX Designer, ter versterking van het DSO Viewer team.
Het Kadaster is ketenpartner in het Digitaal Stelsel van de Omgevingswet (DSO). We zijn samen met andere ontwikkelpartners georganiseerd in operationele beheerorganisaties (OBO’s). De diensten die de verschillende OBO’s ontwikkelen en beheren, vormen de operationele keten van het DSO-LV.
Met de Omgevingswet vereenvoudigd de overheid de regels voor ruimtelijke ontwikkeling. Zodat het bijvoorbeeld makkelijker is om bouwprojecten te starten. Door het bundelen van 26 wetten en regels over ruimtelijke ordening, wonen, infrastructuur, milieu, water en natuur, biedt de Omgevingswet verheldering en efficiëntie. Deze samenhangende benadering moet leiden tot een goede en duurzame fysieke leefomgeving.
De teams binnen de OBO’s werken nauw samen om de gewenste functionaliteit voor het programma Digitaal Stelsel Omgevingswet te realiseren. In dat programma werken verschillende organisaties op een Agile wijze samen op basis van het SAFe framework. Dat betekent onder andere dat er wordt gewerkt in sprints van 2 weken en Program Increments van een kwartaal. Let op: aangezien deze organisaties door het hele land verspreid zitten, zijn de bijbehorende events ook door het land verspreid.
Je gaat werken in het DSO Viewer team, in een professioneel, ervaren en gedreven
Agile/Scrum-omgeving. Het DSO Viewer team bestaat uit 8 frontend ontwikkelaars, 2 UX designers, een informatie analist, test engineers, een product owner en een scrum master. Ons doel is om nieuwe, gebruiksvriendelijke, toegankelijke en aantrekkelijke front-ends te ontwikkelen, die WCAG proof zijn en vervolgens door ontwikkelaars gebouwd kunnen worden.
Opdrachtomschrijving
Als UX Designer maak je ontwerpen in de DSO huisstijl en die voldoen aan de WCAG richtlijn. Als basis voor het eenduidig en consequent ontwerpen en bouwen van frontend applicaties met een DSO ‘look and feel’ en volgens de overheidsrichtlijnen voor web toegankelijkheid, wordt gebruik gemaakt van een DSO Toolkit. De DSO Toolkit is het design system van de DSO-LV en bewaakt de centrale architectuur. Je inventariseer en analyseer je de wensen van gebruikers, onderzoekt de behoeften van de doelgroep en je werkt concepten uit in wireframes en klikbare prototypes. Waar nodig ga je in gesprek met stakeholders en eindgebruikers. Ook bij het ontwikkelproces ben je nauw betrokken.
Daarnaast maak je als UX designer deel uit van een virtueel DSO UX team waarvan de leden van het team werken voor verschillende organisaties als Rijkswaterstaat en Kadaster
Momenteel zijn we binnen het DSO bezig met een transitie van Sketch naar Figma. We zien graag dat jij daarin een centrale rol speelt.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Taken
De kandidaat is inzetbaar vanaf 20 mei 2024 tot en met 31 oktober 2024 voor 32-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox