Gemeente Alphen aan den Rijn

Medewerker support toezicht en handhaving

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. We zijn een gemeente met unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Als medewerker handhaving binnen de gemeente Alphen aan den Rijn is geen dag hetzelfde. Voor deze functie verwachten wij het volgende van de geschikte kandidaat.

- Aanwezig in de wijk
- Aansluiten bij bestaande netwerken (wijkteams, externe partners);
- Deelnemen aan projecten politie;
- Informatie gestuurd werken;
- Informatie analyseren en delen waar nodig;
- Obv informatie planmatig onderwerpen aanpakken;
- Structureel aansluiten bij integrale controles;
- Signalen ondermijning delen met partners;
- Controle digitaal opkopersregister (DOR).

Tevens verricht je toezicht en handhavingswerkzaamheden voor de gemeente. APV (algemene plaatselijke verordening), afvalstoffenverordening en andere wet- en regelgeving toegepast. Signaleer je overtredingen op basis van deze verordeningen, en stelt daarbij bestuurlijke boetes en/of proces verbaal op. Ook ontvang je meldingen en klachten die je moet oppakken in de openbare ruimte, zoals afval dumpingen, verkeerd parkeren, jeugdoverlast, hondenpoep etc. Daarbij geef je ook voorlichting, verstrekt informatie en voorziet in aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.

Competenties
- Communicatief;
- Samenwerkingsgericht;
- Resultaatgericht;
- Klantgericht;
- Veranderingsbereid;
- Slagvaardig

Benodigd aantal professionals

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr – Za – Zo 
ORT i.v.m. avond, weekend en feestdagen

 

De Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 8 september voor minimaal 36 uur in de week.
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs categorie B;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als toezichthouder / handhaver in de openbare ruimte binnen een gemeente;
  • Aantoonbaar bezit van een geldig HTV en/of BOA getuigschrift;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als toezichthouder/handhaver binnen een grote gemeente > 80.000+ inwoners;
  • Aantoonbare kennis van de wet en regelgeving op het gebied van handhaving, advisering en support (ligt dit duidelijk toe in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox