Gemeente Hengelo
max €82 per uur
Overijssel
36 uur per week
28 augustus 2025
30 september 2026
Waar ga je werken?
De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.
De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.
Werkzaamheden
Als klantmanager intake zet je in op het snel en juridisch juist afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud. Hiertoe beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem GWS4All. Je verricht dossieronderzoek, legt -als de situatie daar om vraagt- huisbezoeken af, bent fraude-alert en voert indien nodig confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages. Na de eventuele toekenning van de aanvraag, draag je de klant over aan onze klantmanagers die daarna het aanspreekpunt worden voor recht- en doelmatigheid.
Onder deze aanvragen kunnen ook aanvragen van nieuwkomers vallen, hierbij gelden alle bovenstaande zaken plus een maximale afhandelingstermijn van twee weken.
Doel van de functie
Onze inwoners doen aanvragen voor levensonderhoud. Het doel van deze tijdelijke functie is het innemen en op juiste wijze spoedig afhandelen van deze aanvragen. De klantmanager intake neemt een deel van de werkzaamheden van onze klantmanagers over en verlicht op die manier hun werklast.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox