Gemeente Hengelo

Klantmanager intake

Gemeente Hengelo

De opdracht­omschrijving

Waar ga je werken?
De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.

De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.

Werkzaamheden 
Als klantmanager intake zet je in op het snel en juridisch juist afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud. Hiertoe beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem GWS4All. Je verricht dossieronderzoek, legt -als de situatie daar om vraagt- huisbezoeken af, bent fraude-alert en voert indien nodig confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages. Na de eventuele toekenning van de aanvraag, draag je de klant over aan onze klantmanagers die daarna het aanspreekpunt worden voor recht- en doelmatigheid.

Onder deze aanvragen kunnen ook aanvragen van nieuwkomers vallen, hierbij gelden alle bovenstaande zaken plus een maximale afhandelingstermijn van twee weken.

Doel van de functie
Onze inwoners doen aanvragen voor levensonderhoud. Het doel van deze tijdelijke functie is het innemen en op juiste wijze spoedig afhandelen van deze aanvragen. De klantmanager intake neemt een deel van de werkzaamheden van onze klantmanagers over en verlicht op die manier hun werklast.

 

 

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager intake/inkomensconsulent/poortwachter binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud;

De Wensen

  • Maximaal uurtarief van €82,50 per uur exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
  • Uiterlijk beschikbaar per 8 september 2025 voor minimaal 36 uur in de week;
  • Aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving van de sociale verzekeringswetten, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met het systeem GWS4All, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen bijzondere bijstand;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox