Provincie Gelderland
max €115 per uur
Gelderland
36 uur per week
02 december 2024
30 november 2025
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1800 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Er komen veel en belangrijke ontwikkelingen op de provincie af die veelal verbonden zijn met digitalisering en de informatiesamenleving. Wetgeving die een digitaliseringsopdracht voor de provincie tot gevolg heeft, aangepaste werkprocessen, toenemende (keten-)samenwerking met partners, inwoners en organisaties uit de provincie die allen van ons verwachten dat we onze diensten digitaal aanbieden. Ook de invloed van nieuwe technologie en data op ons werk bij de provincie wordt met de dag groter.
De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van de provincie Gelderland is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het provinciale ICT-beleid. De afdeling zorgt ervoor dat elke medewerker van de provincie zich met behulp van ICT-middelen onbelemmerd kan richten op de uitvoering van zijn of haar kerntaak en ondersteunt de organisatie bij het (her)inrichten van hun processen bij digitaliseringsvraagstukken. Het team Regie van de afdeling I&A voert regie over alle ICT-leveranciers, zowel interne als externe, ondersteunt het samenwerken tussen leveranciers en het combineren van hun diensten tot een naadloze, ‘end-to-end’ dienstverlening
Vanwege het aflopen van het contract met onze huidige IT-outsourcingspartner heeft de provincie Gelderland het dienstenportfolio voor IT-werkplek en -infrastructuurdiensten opnieuw aanbesteed. Waar we tot op heden werken met één leverancier voor alle diensten gaan we in 2025 toe naar een multivendor-model. Begin 2025 moeten een drietal nieuwe contracten geïmplementeerd worden en een beperkt aantal diensten ge-insourced worden. Daarna volgt de uitfasering van Citrix en van het datacentrum als gevolg van de transitie naar public cloud diensten (transitie naar public cloud is niet in scope van deze opdracht).
Verantwoordelijkheden
De Transitiemanager is verantwoordelijk voor de succesvolle transitie van IT-werkplek en -infrastructuur diensten van de huidige IT-leverancier naar nieuwe IT-leveranciers (extern/intern). Dit omvat het plannen, coördineren, en beheren van alle activiteiten die nodig zijn om een naadloze overgang te waarborgen zonder onderbreking van de dienstverlening. De Transitiemanager rapporteert aan de teammanager Regie en werkt nauw samen met het regieteam, de interne IT-teams, de latende IT-leverancier, en de nieuwe IT-leveranciers. De functie vereist afstemming met diverse belanghebbenden binnen de organisatie.
De taken en verantwoordelijkheden van een transitiemanager bestaan met name uit:
.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox